söndag 9 maj 2010

Avkopplande helg!

Vår lilla familj har varit hemma hela helgen och bara tagit det lugnt. Det visade sig ju att vår lilla Olivia började att få feber i Lördags vilket höll i sig hela helgen. Idag visade det sig även att hon och sin syster Cornelia har fått ögoninflammation...huuua vad det varar i ögonen!!! Stackars mina små älsklingar! Måste vara så påfrestande för dessa små kroppar att varannan vecka vara sjuka hela tiden!

Har ju inte varit något roligt väder alls i helgen men i Lördags så tog vi oss ialla fall ut en liten stund och matade alla fiskmåsar och änderna utanför oss nere vid vattnet. Det blåste så mycket så det blev ingen lång vistelse men måsarna hann få i sig en hel del bröd ialla fall och vi andra passade på att inandas den friska havsluften.

Vi åt ialla fall en hel del god mat denna helg! I Fredags så blev det Taccos. I Lördags så fick tjejerna först äta lite pannkakor och sedan gå och sova för att jag och min man sedan skulle kunna få ha en liten extra mysig lunch. Jag gjorde i ordning scampi i vitlöks olja (hettar upp olja i stekpanna, häller i svartpepparkorn, färsk skivad vitlök, färsk spansk peppar, fryst paket persilja, hel kruka färsk basilika, salt och stora scampi) Mums det är ju så gott och om ni inte testat så fick ni just receptet ovan. Ni äter det sedan med Baguette som jag och min man brukar doppa i oljan och lägga över röran med scampi på baguetten!!! Verkligen en favorit och så lite vitt vin till! :-)

På kvällen stekte min man oss 2 st jätte stora Entrecote som vi åt med fetaostsallad och lite pomfritte. Till detta gjorde jag en egen sås som också blev superb (red vanlig grund sås+ cremfresh, citron, dijjon senap, vitlökspeppar, soltorkade tomater, soja)

Min coola man utanför porten!


Mina små busungar och man!

Cornelia ville inte gå in på engång utan ville undersöka trappuppgången ett tag!


En väldigt fin och go Cornelia!


Nu vill jag gå in igen...alldeles för kallt ute!

Efter middagen på Helgerna så får tjejerna gotta sig med lite glass!


Kvällsbad (Olivia)

Olivia mumsar i sig apelsin klyftor!

Cornelia tv och Olivia th

Mystjejerna!

Dockorna måste också få bada!

Idag hade man någon segel tävling utanför oss i Hägernäs Strand! Detta kunde vi följa från vår balkong! Väldigt roligt att se på!


Cornelia blickar ut över Hägernäsviken strax innan läggdags!


Fick just denna rostade smörgås av min man...vilken macka säger jag bara! Räkor med parmesanröra, super god! Super, super tack min älskling!



Trevlig Söndag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar