tisdag 4 maj 2010

Trötta tjejer!

Tänk att man är tillbaka i Sverige igen! Trodde nog dock att våren skulle ha kommit lite längre...det är ju faktiskt redan 4:e Maj och känns som det är ibörjan på April...eller så är man bortskämd av 25 grader och SOL!!!

I Söndags så var vi och firade lille Felix som fyllde 3 år! Catrin hade bakat en sådan god tårta. Vi hade bland annat köpt en uppblåsbar hoppborg till Felix, hoppas att han gillar den!

Tjejerna har även gått på dagis nu i 2 dagar och de har klarat det helt ok. Första dagen när vi skulle lämna tjejerna så stor grät både Olivia och Cornelia. Sedan så blev det inte bättre av att det inte var någon fröken där som de var vana vid att träffa. Suck ja då sved de i hjärtat. Hmmm sedan så var det INTE ALLS roligt när vi skulle hämta dem. Vi kommer in på lekplatsen och ser 2 förskolelärare stå utomhus och ha två små sovande (helt färdiga) små tjejer i famnen...jo de blev trötta på eftermiddagen och somnade i sandlådan!!! Det var ju första dagen på dagis och det blev tyvärr en sen hämtning (16:00) annars så brukar Chrille/jag kunna hämta dem runt 15:00. De mådde ialla fall bra dvs ingen feber....trodde att det skulle var dags för sjuka ungar IGEN....men nej inte ännu verkar det som. Tjejerna somnade 18:45 i pappas och mammas famnar efter vällingen, så mysigt! :) Idag har både lämning och hämtning gått otroligt bra. Du är så duktig pappa som fixade det helt själv idag!

Tjejerna har verkligen växt på sig nu dvs blivit mycket piggare och pratar och är med på ett helt annat sätt. De har börjat att härma nu dvs man säger Ho ho som Ugglan låter så härmar Olivia, de säger gurka, kaka, dricka och sedan en hel del rappakalja som jag inte förstår någonting utav.

Har även äntligen fått min Iphone 3GS nu som jag sitter och leker för fullt med på kvällarna, verkligen en helt underbart rolig telefon! Tack min älskade Man för denna fina present. Undrar just vad du ska få i 35 års present av mig???

Sommardäcken sattes även på min bil idag!!! Det är väl ändå ett STORT vår tecken! :)))

Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar