måndag 21 juni 2010

KORSSPINDEL!!!

SPINDEL JAKT!
Min mor hade kollat närmare på vår mystiska spindel som kommer fram natte tid utanför vårt köksfönster. Hon ringde idag och sa att det var en korsspindel! Hmm hon brukar ju ha rätt i det mesta men jag började också söka på google och ja mycket riktigt så är det ruskigt likt...mor min har rätt igen!!!

Titta på denna länk: http://www.dnskola.se/vibyskolan/ryggradslosa-djur/korsspindeln

Har läst lite om den och giftet ska inte vara värre än ett getingstick och det onda varar endast i en timma...dock så kan den ju vara lite farligare för små barn. Tänker bara på hur Olivia blev av den giftiga myggan...

Så nu sitter jag här och vaktar köksfönstret...när mörkret faller så ligger spindeln mycket risigt till...DÅ SKA DEN BORT!!! Ha ha tror ni att det blir jag som ska försöka fånga den....nej nej...skulle inte tro det. Nu få Chrille ladda sig för lite korsspindel fångande....

Mor min tyckte att vi skulle försöka fånga den och köra bort den långt härifrån...hmm ja vad gör vi med den om vi får tag i den? Tänker bara på Imse vimse spindel filmen när jag ser en massa spindlar.

Nu ska jag vakta vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar