måndag 28 juni 2010

UTVECKLINGSSAMTAL!

Efter jobbet så åkte jag till dagis för att hämta Olivia och Cornelia. En förskolelärare berättade då att Cornelia hade blivit biten i ryggen av ett annat barn. Bettet var inte vackert men hon är ju rätt van med sin syster som ibland brukar bita henne...Alla barnen var utomhus och satt på baksidan under ett stort träd vid ett stort bord och ritade. Olivia såg mig direkt och sprang fram men Cornelia var så upptagen av sitt ritande och såg mig inte förrän efter en stund. Såg senare att C även hade fått ett långt riv sår på hela kinden...vad hade hänt här? Stackarn, först biten i ryggen och sedan rivsår på kinden...slagsmål, eller? Vi gick sedan in i lokalen igen då vi hade bestämt att vi skulle ha ett utvecklingssamtal. O och C var så glada under hela samtalet och lekte i lokalen medans vi pratade. Hon hade ingenting att klaga på utan hon beskrev Cornelia precis som vi uppfattar henne dvs väldigt glad och social, älskar dans och musik, mycket spring i benen, inge problem med någon fröken och leker jätte fint med alla barnen. Olivia är lite lugnare i sättet och sitter gärna i knä, tycker om att klä på dockorna och älskar också och dansa och sjunga. Inget kom som en överraskning utan det är som vi också uppfattar dem. De skyddar även varandra vilket är fint, nåde den som börjar dra i Olivia då kommer Cornelia till systers räddning och tvärs om! :)))
Cornelia sov ingenting på dagis idag så hon var så trött när vi äntligen kom hem. Hon somnade i soffan och fick sedan sova i ca 40 min. Det tog lite längre för henne att somna ikväll men så blir det väl när de hoppar över sovpasset mitt på dagen.
Ikväll har jag också äntligen packat de första 5 kartongerna!!! Alltid svårt att få arslet ur vagnen...men ikväll så började ialla fall jag att packa! Skönt nu är det bara att fortsätta att packa några kartonger varje kväll! Blir lite rörigt här hemma vid 2 års kalaset på Söndag men men...
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar