onsdag 23 juni 2010

GOTT OCH BLANDAT!


IMSE VIMSE SPINDEL
Vi har inte fått bort Korsspindeln ännu då den kröp fram så sent på natten och sedan har det inte blivit av...vet inte riktigt hur vi ska göra! Slår vi ner den ramlar den ju ner till grannen...kanske inte vi blir så poppis då? Men vi vill ju inte ha den kvar heller då den kanske börjar att föröka sig....Huuuuaaa!

BARNVAKT
Vi har fått hjälp av Farmor med barnen igår och idag vilket underlättar med allt fixandes med allt det praktiska. De har ju fortfarande ögoninfektioner samt att de också blivit såå förkylda...förstår inte att de blir värre då det ju ska bli bättre när de fått vila ifrån dagis i över en vecka. Det hade ialla fall gått väldigt bra för farmor att ta hand om tjejerna trots rinnande ögon och näsa...För någon dag sedan så tappade även jag rösten...vilket gjorde det ännu mer naturligt att jag tog hand om tjejerna hemma. Min röst är nu mycket bättre och kraxar mig fram.

LÄGENHETEN SÅLD
Igår klockan 17:00 så träffade vi pensionärerna som köpt vår lägenhet. Vi skrev lite papper och bestämde att vi skall träffas den 28:e Juli för överlämning av nyklar. Nu vet man vad det är vi ska syssla med på kvällarna...PACKA, PACKA OCH PACKA!!!!

BESIKTNING AV HUSET
Idag kl:08:00 hade vi besiktning på huset och det hade gått jätte bra. Jag kunde inte vara med då jag behövde åka till jobbet. Chrille hade gått runt och gått igenom allt med en besiktningsman. Besiktnings mannen hade varit mycket kritisk och fyllde ett A4 papper rätt snabbt med saker som behövde åtgärdas. Alla var dock mycket mycket nöjda med hantverkarnas arbete vilket är otroligt roligt. Det jag såg när jag var där förut var att det var en fläck på tapeten i hallen ovanför trappen samt att ena balkongen var lite sne.

MIDSOMMAR
Ikväll så är det packa som gäller då vi kommer att fira Midsommar på landet i Hallstavik. Då jag måste jobba hela Torsdagen så får vi se om det blir på Torsdag kväll eller på Midsommar afton som vi åker upp till landet.

Det var allt för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar