onsdag 16 juni 2010

Ögon Infl *2 + Allt om Löss!!!


ÖGON INFLAMMATION
Då har tjejerna fått ögoninflammation igen...blir så trött på dessa baciller. Har inhandlat salva som jag fösöker att få in i ögonen efter de har somnat på kvällen. Går faktist bra bara de sover...Olivia har även lite feber och är väldigt trött, hon har dock inte visat några större tecken ännu på att hon har ont i öronen, men vi får vara uppmärksamma så att det inte utvecklas till öroninflammation också.

LÖSS PÅ FÖRSKOLAN
Så fick vi även veta igår att det även går löss på deras avdelning på förskolan!!! SUCK!!! Har dock inte hittat några krypande varelser i deras hår ännu, bara att hoppas att de slipper de små rackarstygen! Har lärt mig en hel del nu om dessa kryp genom mitt inlägg jag gjorde på facebook för någon dag sedan. Samt att du kan hitta allt om löss på denna länk: http://svt.se/2.109801/1.1651701/allt_om_loss?lid=puff_1652119&lpos=bild

Nedan lite sammanfattning om vad mina vänner på facebook lärt mig! (TACK!)

  1. Det finns en speciell långtandad (nästan med hullingar)- kam.(NitFree). Vet inte vad den kostar ännu men vet att den ska vara väldigt dyr! Den ska finnas att köpa på Hälsokost men väl värd sin investering då den kammar bort både ägg och löss. Inget medel behövs! Andra billigare kammar tar bara bort lössen. (Tack Nina!!!)
  2. Behandlingsmedel som inte ger resistens är Paranix, som tar död på löss genom kvävning av kokosolja. Det är inte kemiskt o bättre för miljö o barn. (Tack Nina!!!)
  3. Om håret är alldeles för rent så får lössen bättre fäste så kanske bättre att inte tvätta håret just nu på tjejerna... (Tack Katarina!!!)
  4. Man ska inte heller förbehandla i förebyggande syfte då de då kan bli resistenta... (Tack Sara!!!)
Ja så igår var jag hemma med tjejerna och idag är jag på jobbet och imorgon är det min tur att vara hemma igen. Blir varannan dag hemma/jobb denna vecka!!! Känner ialla fall inte alls samma stress längre då jag kan vara hemma och ta hand om mina små tjejer med gott samvete, såååå skönt!

LÄGENHETS FÖRSÄLJNINGEN
Är också så spännande nu då vi förmodligen kommer att få avslut på vår lägenhets försäljning denna vecka!!! Detta innebär ju en helt ny känsla av stress dvs nu har man ju all packning framför sig, undrar hur det går med tjejerna springades bredvid, de kommer förmodligen att tro att man leker något ny rolig lek då mamma och pappar prasslar med papper och slår in som sedan tjejerna får roa sig med att slita upp igen...SUCK! Barn är för roliga! :)))
Om vi har tur så kanske de lär sig snabbt hur man slår in och packar ner i lådor, inte dåligt med lite pack och flytt hjälp! :)

FÖDELSEDAGS FEST
Nu till något som jag alltid kommer att se fram emot och det är Olivia och Corenlias 2 års kalas! Igår kväll satt jag även och ordnade med inbjudningskorten. Lite trist att det inte blir kalas i nya villan då vi inte kommer att hinna flytta innan Midsommar. Blir istället hemma i Hägernäs Strand, Söndagen den 4:e Juli! Hur som så blir det säkert hur bra som helst där också. Förra året var ju verkligen super toppen då vi hade sådan tur med vädret så vi kunde sitta utomhus. Ni som vet att ni snart säkert får en inbjudan kan ju redan nu planera in detta datum! :))))

Ha det så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar