fredag 20 april 2012

In och ut på Vård Centralen!

Minst sagt en händelse full vecka så här kommer veckan i bilder!
Detta är en bild ifrån förra veckan när tjejerna hade klippt sig och sitter här och drömmer sig bort hos Lollo och Bernie! :)
Även Lucas är uppslukad av de charmiga björnarna!
I Tisdags den 17:e så blev tjejerna kallade på Callback för rollen i Coops reklamfilm! Kändes inte som att det gick så bra men i Onsdags så blev det klart att de fick rollen! Super roligt och reklam filmen kommer att spelas in på Söndag kl:11:30 på Coop i Västberga! Kul att pappa hinner komma hem så att även han kan följa med på inspelningen!
Lucas var med på inspelningen och lika lugn och fin som vanligt! :)
I veckan har det ju varit en hel del in och ut på VårdCentralen...först var det Cornelia som skickades hem från förskolan i Tisdags då hon hade ont i öronen. Bokade tid och fick komma in med Cornelia och jo hon hade fått öroninflammation...I Onsdags så skjutsade jag Olivia till förskolan och strax innan lunch så ringde de från förskolan och jo visst hade hon också fått ont i öronen! Då Chrille åkte till London så tog jag hela barna skaran och åkte in till VårdCentralen och denna gång för att de skulle kolla Olivias öron. Doktorn såg ingenting då Olivias båda öron var helt igen proppade med vax...De testade att spola hennes öron ca 6 gånger men ingenting kom ut så jag fick gå hem och ge henne vaxör för att mjuka upp vaxet. När vi kom hem från doktorn så kunde vi äntligen baka degen som jag gjorde på morgonen...hade jäst hela förmiddagen! :/ Vi bakade och sedan så kom helt plötsligt Olivia och visade mig vad som ramlade ut ur sitt öra...en avlång hård vax propp!!!
- Jag kan höra igen!!! Skönt då blev det ialla fall resultat utav spolningen. Jag gav henne sedan vaxör två kvällar innan vi idag åkte tillbaka till Vårdcentralen!
Lucas fick också smaka bulle och oj vad han smaskade!
Mums!
Lucas nya gåstål!
Premiär gungning hemma i gungan! Ca 5 min efter jag tagit detta fotto så somnade han i gungan! :)
Ja här är mitt lilla trädgårdsland och har lagt sten runt och ska även fylla på med torv runt omkring så att ogräset inte gillar att växa här!
Var tvungen att köpa mig filmen så att jag kan kika på den igen när tillfälle ges! Me LOOOOVE Twilight!
I Torsdags så hade jag båda tjejerna hemma och efter frukost så gick vi till lekparken! Här har vi äppel paus!
Premiär för Lucas i sandlådan. Han hade svårt att låta bli att stoppa sten och sand i munnen men bättre gick det när han fick nappen i munnen! Så mysigt att se hur alla mina små hjärtan sitter och leker tillsammans!
Min lilla Älskling!
Busig Cornelia!
Lek med syster!
Här leker de affär!
Cornelia bjuder Olivia på mat!
jag visar hur man gör sand kakor!
Första lunchen ute för i år!
Pasta med köttbullar!
Idag har det varit en sådan tuff dag för oss alla! Dagen började med att vi åkte till VårdCentralen så att Olivia skulle spola öronen! Olivia var sååååå otroligt duktig då doktorn spolade hennes öron minst 6 gånger igen och till slut så ramlade det ut en hel del proppar och gegga! Att denna unge inte hört någonting förstår jag nu...stackars liten! Hon hade dock inte öroninflammation utan hade ont i öronen pga att vax legat och tryckt mot trumhinnan! Cornelia fick också spola öronen och ut kom en hel del vax på henne också! Efter Vård Centralen så åkte vi till Öppna förskolan där de fick springa och leka av sig! Vi gick sedan till Kardemumma Cafet och tjejerna fick pannkakor och jag åt en sallad medans Lucas sov igenom hela lunchen! Underbart mysigt och de kunde faktiskt sitta stilla ända tills jag var klar! :)
Jag och Olivia! :)
Nöjd och glad mamma tar nu alla barnen hem igen!
Lucas somnade i bilen hem...
...och så gjorde även tjejerna!
På Öppna förskolan så märkte jag att jag hade tappat min vigsel ring vilket var mindre roligt! Jag letade överallt och åkte till och med tillbaka till VårdCentralen där vi hade varit innan och letade. Tillslut så hittade jag ringen längst in i trädgårds handsken vid ringfingret...Åhhh snacka om lycka när jag väl hittade den! :)))
Lucas har nu i veckan börjat att ställa sig upp på alla fyra och går även lite med knäna fram så ja nu kryper han lite...snart är det nog full fart! Jag har också lyckts dragit ner på amningen nu så nu är det bara på morgonen och kvällen som jag ammar. Ikväll blev det ingen amnina alls utan han drack en hel flaska välling istället! :)
Vi mös sedan tillsammans i bubbelbadet och det var en fröjd att se att Lucas älskar att både bada och durscha.
Bubbelbadet med en massa skum!
Sedan blev det middag!
Och till sist Amigo!
Glass till tjejerna och majskrok till lille Lucas!
Imorgon kommer pappa hem igen och då ska det mysas! Kram och god natt alla vänner!
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar