onsdag 4 april 2012

Fullspäckad dag - Vår bilder!

Oj, oj oj idag har jag och Lucas gjort så mycket. Natten var bra och Lucas ammade inte på mig förrän 06:30 imorse...något fullsprängda bröst! Dagen började med att vi lämnade av tjejerna på förskolan och sedan åkte vi direkt till affären där Lucas fick premiär åka i kundvagnen (inget kort på det tyvärr), han tyckte det var så spännande och tittade och tittade! Sedan hem och jag började plocka, damma och städa medans Lucas vilade en stund. Vi måste ju ha lite vår fint nu när solen börjar lysa in genom fönstren...hmm fönstrerna är INTE rena men dessa ska jag snarast ta tag i för så här kan det inte se ut! Kanske imorgon...Pappa kommer hem imorgon och det ska bli så mysigt att få vara tillsammans i flera dagar nu i Påsk!

 Annars vilket super härligt vår väder det varit idag och man blir inte mindre lycklig av att gå runt i trädgården och se alla knoppar och blommor som håller på att slå ut!

Jippy, Älskar blommor!
Rabatterna rensade och nu väntar jag bara på att alla tulpaner och andra lökar ska börja blomma på riktigt!
På bilden ser ni svarta vinbärsbusken och ja alla mina små träd och buskar som jag satte i höstas har nu fått knoppar och till och med körsbärsträdet som såg helt dött ut i höstas har även det fått knoppar!
Mitt trädgårds land och här håller jag på att jobbar just nu med att sätta stenar runt så att man inte blir så geggig på skorna när man ska skörda allt det goda som snart ska sättas här! Bland annat blir det gurka i år igen då gurka tydligen stormtrivdes i mitt land! Även oregano, basilika och rosmarin gick mycket bra att odla själv!
Jag och lilla Lucas redo för att hämta tjejerna på förskolan!
Premiär med att Lucas får prova sitt delen för första gången i år!
Asså sötare, goare och finare liten Lucas får man leta efter! Tänk att jag fick en sådan gosig liten son, tar nog ett tag att förstå det. Känns så otroligt konstigt att jag plötsligt har 3 barn som springer runt här hemma! Så lycklig mamma! :)
Tjejerna var glada att se mamma och Lucas och de är så duktiga att gå hem hela vägen själva! Idag hjälpte de även mamma att skjuta på vagnen och så sjöngs det alla möjliga olika låtar på vägen hem.
Olivia hittar en massa stenar på vägen och envisas med att bära dem hela vägen hem...
Väl hemma så hoppades det lite studsmatta och sedan går vi in och äter lite mat, busar och gör iordning lite Påsk fint! Tjejerna har pysslat på förskolan så det är klart att dessa fina konstverka ska få sitta i Påsk riset!
Kycklingarna på bordet är också gjorda av tjejerna!

Önskar Er alla en god natts sömn och så ses vi säkert imorgon igen!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar