söndag 5 februari 2012

Svärfar 58 år!

Nedan är ett projekt som jag jobbat med i nästan 2 månader! Min första oljemålning! Otroligt roligt att måla med oljefärger men tidskrävande då det inte torkar på en dag precis...Tavlan blev en present till bästa svärfar som fyllde 58 år nu i veckan och föreställer Midsommar i Utsund med tvillingarna i fronten!
Här är vi hela familjen! :)
Hela vår familj var bjudna hem till Eija och Roger igår och då fick jag överlämna mästerverket! Tror och hoppas att han blev glad, för mig betyder tavlan otroligt mycket! :) Goaste Mimmi och Offa var också där, de är alltid så otroligt mysiga och bryr sig så mycket om oss allesammans. Saknar Er redan, hoppas vi ses snart igen! :)
Då tavlan inte hade hunnit torkat riktigt ännu så hade jag lite problem med hur jag skulle frakta den. Gjorde därför en låda med ett lock så att det skulle vara lätt att bara lyfta ut den!

Så nu ligger tavlan äntligen i lådan!

Ja så här blev den Midsommar tavlan! Kan inte säga att jag är en jätte konstnär men måste ändå säga att jag i alla fall blev helt ok nöjd!

Inspirerades av ett fotto som jag tagit en Midsommarafton!

Jag och lilla Lucas!

Av J.Olsson

1 kommentar:

  1. Superfin tavla Johanna!!! Färggrannare än fotot faktiskt! Som en bonadsmålning nästan =)
    Kram Maria

    SvaraRadera