onsdag 1 februari 2012

Bad i stugan!

Känns skönt att det är glada miner igen nu när man hämtar på dagis. Det var det ju inte för någon vecka sedan och då lät det så här - Nej, vill inte hem, vill stanna här...och nu låter det som det alltid gjorde innan jag fick Lucas - Hej mamma, titta min mamma är här! Lucas får även en massa pussar och kramar av dem båda varje dag speciellt vid hämtningen. De är också väldigt noga med att tala om för alla de andra barnen att de är - Min lillebror! Lite roligare att komma och hämta dem då, man känner sig lite mer välkommen! :) Det gick alltså bra att hämta idag. Åkte hem, målade lite och tjejerna tittade på TV en stund. Sedan stängdes TV´n av och jag läste en bok medans lillen sov i vagnen. Vi åt middag och sedan gick vi allesammans upp på övervåningen, ammade Lucas och gick sedan in i badrummet och gjorde iordning badkaret. Tänkte att tjejerna ialla fall skulle få bada ikväll så det är fina till inspelningen imorgon! :) Planen var att även jag och lille Lucas skulle krypa ner i karet och det gjorde vi också. Vi hade det så mysigt och Lucas ville bada länge. Det var ju så spännande då vi ju kan ändra färgerna i bubbelbadet. Slog dock inte på själva bubblet då Lucas blev så rädd sist när tjejerna råkade trycka igång det...Så glad att jag testade att bada ihop då det gick så bra, så det kommer vi göra fler gånger tillsammans!

Lucas nöjd och glad efter att fått badat med tjejerna en lång stund!

Olivia tv och Cornelia th håller i en skummande badboll med en leksak i. Det var en Zebra i bollen och båda ville ju självklart hålla i den...men det gick bra att samsas tillslut! :)
Var även till BVC i dag och vägde och mätte Lucas och han är nu 64 cm lång och väger 7,6 kg.

Imorgon kommer mor min och ska följa med på inspelningen, det blir en rolig utflykt!

Nu ska jag gå upp och försöka somna i tid idag!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar