torsdag 23 februari 2012

Dispansen godkänd!

För en tid sedan så ansökte jag om dispans för mer tid för tjejerna på förskolan och idag så fick vi besked. Istället för bara 15 h Tisdag - Torsdag, 08:30 - 13:30 så får vi nu ha dem 28 h, Måndag - Torsdag, 08:30 - 15:30, blir så bra för hela familjen!

Spelar ingen roll hur mycket jag försöker att aktivera tjejerna här hemma så hjälper inte det då de har stort behov av att träffa andra barn och vuxna. Jag har verkligen försökt att åka till Öppna förskolan Måndagar och Fredagar men nu kommer de att räcka på Fredagar. Chrille reser mer än någonsin och är borta flera dagar i veckan varje vecka vilket gör att jag blir ensam med alla barnen väldigt mycket. På BVC tycker de att tjejerna även behövde mer tid på förskolan just för att de skall träna sitt språk mera, de är även inbokade hos en logoped för just den biten.

Imorgon så far Olivia och Cornelia upp till landet och jag, Chrille och Lucas för lite egentid tillsammans! Hoppas att lille Lucas mår bättre till imorgon då han hade 38 grader imorse...

Simma lugnt alla vänner!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar