fredag 2 december 2011

Underbar förmiddag!

Ja ungarna och jag har verkligen haft en toppen förmiddag på Öppna Förskolan i Täby Kyrkby! Vi kom faktiskt först av alla dit och tänkte först att förskolan inte var så populär...ha ha där fick jag då det fullkomligt ramlade in barn och tillslut var det fullt med föräldrar och barn. Super trevligt ställe med kapprum, matrum och tre stora lekrum. Tjejerna lekte och lekte och man kunde riktigt se hur de lös upp och kunde inte sluta leka. Förskoläraren som hette Marie-Louise välkomnade oss när vi kom och hon var super duktig lärare som tog hand om oss alla. Lilla Lucas somnade rätt snabbt i min famn och kunde bädda ner honom och lägga honom i ett hörn. När Lucas sov kunde ju jag också leka lite med tjejerna och såg hur båda verkligen njöt av att ha mig med och nära. Var så länge sedan som jag var med tjejerna på Öppnis och känner också att det var kul med lite miljöombyte.

När tjejerna var mindre och bodde i Hägernäs Strand så gick vi till förskolan i Hägernäs. Det var också super bra med Carina som lärare och alla trevliga mammor som jag en del har bra kontakt med idag. Det är ju dock inte lika stort och om det är någon som är förkyld eller små sjuk så smittar det ju lättare med mindre lokal. Jag längtar dock efter ett besök snart i Hägernäs och tror att tjejerna skulle tycka det var roligt att hälsa på på Hägernäs förskola också. Jag blev ialla fall väldigt glatt överraskad av Kyrkbyns förskola och hoppas på att vi skall kunna åka dit på Måndag igen! :)

Imorgon så firar jag och min man 11 årig förlovningsdag och vi skulle ha haft barnens farmor och farfar här som barnvakt. Vi skulle ut och fira lite själva med lillen i stan. Dock så blev det inställt då farmor är dunder förkyld, stackars dig och hoppas att du kryar på dig snart. Det får bli en annan gång. Min man kom istället på ett annat supermysigt ställe som vi skulle kunna åka till hela familjen istället nämligen Rönningeby. De har nämligen julmarknad imorgon + att de ju har ponnyridning mm så tjejerna och vi kommer nog få en toppen dag ialla fall!

Önskar Er alla en supertrevlig Fredag kväll och helg!
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar