onsdag 14 december 2011

Läkaren & Lucia

En händelserik dag på gott och ont! Eftersom vi har valt att hålla tjejerna hemma från dagis pga att kräksjukan nu kommit till deras förskola så fick alls barnen följa med mig till husläkaren samt till BVC! Allt gick bra iallafall till en början men eftersom det drog ut på tiden så fick jag till slut två rastlösa ungar och det slutade lite i halv kaos! Så synd när det blir så! Jag blev inte mindre stressad när kvinnan i receptionen började säga åt mina barn att det fick sluta och att det här faktiskt inte är någon lekplats....vet inte riktigt om jag gillade hennes ton i rösten!!! Egentligen borde jag kanske sagt något till henne för vem är hon att dömma!!!
Läkaren skrev iallafall ut antibiotika som jag redan börjat att knapra i mig! På BVC så vägdes och mättes tjejerna! De vägde 11,5 kg och var 94 och 95 cm långa! De följer sin kurva som ligger under den nedersta kurvan!

Vi åkte sedan hem där vi väntade på pappa och sedan var det dags att göra iordning tjejerna till tärnor. Vi åkte sedan allesammans till förskolan där de fick vara med och gå i Lucia tåget! De var så fina mina sötnosar!
Sedan var det hem igen där pappa började packa inför några dagar på en herrgård tillsammans med låtskrivare och producenter!

Imorgon kommer iallafall min mor hit och hjälper mig med barnen! Ska bli roligt och får se vad vi hittar på för skoj!

Godnatt!
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar