måndag 29 november 2010

1:a Adents firande!

I Söndags blev det 1:a Advents firande här hemma! Var inte säker på ifall folk skulle våga sig ut och hem till oss då jag varit sjuk dock så smittar jag förhoppningsvis inte längre då jag äter kåvepenin! Hur som så kom det 11 härliga vänner med sina barn vilket blev ett antal på 22 personer dvs 11 vuxna och 11 barn! Helt otroligt kul och de hade med sig så fina presentrar! Fick ett jätte fint uppläggnings fat av familjen Grill och tjejerna fick deras första barbie dockor av Sandra och Alexander. Alexander ville så gärna ge tjejerna dockorna, såååå himla sött och tjejerna blev helt överförtjusta av lycka! Fick även fina jul blom dekorationer, godis och vin! Tusen tack alla, verkligen alldeles för mycket...det är ju jag som ska bjuda inte ni..hi hi hi men man tackar ju inte nej! :)))

Vi bjöd på hembakade Lusse Snurror(fyllningen var vit chocklad och smör), pepparkakor som jag spritsat de flesta barnen namn på med glasyr och självklart saft till barnen och lite starkare glögg dricka till de vuxna! Vi hade även lite fikon marmelad, mögelost och brie ostar att ha på pepparkakorna! Mashallerna brann också ute på verandan och utanför dörren när alla kom!


Ja det blev ett lyckat Advents firande och barnen lekte också så otroligt bra tillsammans. Alla barnen är ju så snälla mot mina tjejer vilket jag tycker är så fint! De som kom var: Jensa och Linda Grill med lilla Moa och William, Jane och Jimmy med lilla Filip och Ebba, Catrin och Jonas med lilla Tilda och Felix, Linda med Linnéa och Linus, Sandra och Srecko med Alexander och så var det ju vår familj!


Buffe bordet med några stiliga herrar!!!

Jane, Catrin med lilla Tilda och William, Filip och Ebba!

Moa, Cornelia och Olivia


Barn bordet!

och igen...

Lille Alexander med sin så söta mamma Sandra!

Bull och kak glada barn!

Snurr fotöljen var populär! Alla barnen snurrade och snurrade!

Hur många kan få plats?

Olivia visar sitt rum...
Tack alla för en trevlig 1:a Advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar