söndag 7 november 2010

Halloween på landet!

En vecka sent och lite fel att fira Halloween på Alla helgona men denna gång blev det så ialla fall och roligt hade vi!

Nedan kommer helgen i bilder!

Fredag morgon och vi är på väg till förskolan med tjejerna!

Olivia!

Det händer ju inte så 0fta att det är både pappa och mamma som kommer samtidigt och hämtar tjejerna men ibland så sker det! Så lyckliga som de var när vi båda kom denna Fredag har jag nog nästan aldrig sett dem, blir nog fler sådana Fredagar med både mamma och pappa!

Istället för mellis på dagis så tog vi ut tjejerna och de fick sitta i skogen utanför bilen och äta sina Risifrutti! Det var mysigt men lite kallt....burrr!

Denna gång var det min tur att köra upp till landet!

Cornelia, Felix och Olivia får en glass framför TV på Fredag kvällen efter maten.

Jag och lilla Tilda hittade varandra denna helg! Hon är för gooo denna unge, ler och skrattar och inte ett enda skrik! :)

Lördag morgon så var det dags att göra iordning Pumpan! Chrille fick äran att skära ut Pumpa ansiktet! Det gick strålande bra!

Alla hjälper till!

Älskling du är ju riktigt konstnärlig!

Alla är med och tittar på när Puman tar form!
Pumpan klar! Super fin!

Vacker solnedgång!

Cornelia och jag kom ner lite före Chrille och Olivia...

Så vackert vid solnedgången!

Chrille med sin dotter Olivia nere vid vattnet!
En flotte nere vid vattnet!
Jag och tjejerna på flotten!

Jag pysslade en hel del och här får de mina egengjorda godis strutar som jag lade Kinder ägg och lite godis i! Populärt det vill jag lova! :)

Här mumsar kusinerna Kinder ägg! Efter de fick alla barnen öppna presentrar som var fyllda med pyssel..smink, ballonger och spindlar mm...

Båda tjejerna på väg till sin kära far!

Olivias Halloween tofs!
Vi visste att det skulle bli svårt att övertala lilla Felix om att sminka sig som en pumpa men han tyckte att det var desto roligare att måla sin pappa! hi hi hi!!!!

Cornelia gick ett tag med på att jag målade henne men tröttnade efter en stund och det blev lite halvklart. Olivia fick jag inte måla alls utan hon skulle ju självklart måla sig SJÄLV!

Jag med min lilla Olivia!


Pumpa mamman med sina små pumpa barn!

Catrin och jag!

Jag och mannen min!

Catrin med Benjamin!
Cornelia tv och Olivia th på lite busigt humör...

Pumpan ställde vi på räcket utanför så att vi kunde se hur den brann hela kvällen innefrån vardags rummet! Mysigt!
Catrin körde igång lite minidisko med alla barnen! Shit vilket stampandes och dansandes!

Olivia och Cornelia älskar och dansa!

Olivia tv och Cornelia th sitter och äter sin Halloween middag! Röd pasta och bläckfisk korv!
Vi lämnar en liten present åt Eija och Roger...Benjamin får stå kvar!
Olivia och Catrin!

Alla tjej kusiner, Olivia, Cornelia och lilla Tilda!

Efter maten så lekte Felix lokförare och sprang runt, runt med Olivia och Cornelia!!!

Sedan hoppades det i alla sängar!!!

Efter spring och en massa skratt och lek så fick de varva ner en liten stund med en glass framför TV:en!

Saga farbrorn Jonas var också väldigt poppis denna helg!!! :)

Som ni ser så var Jonas den trygga famnen! Chrille sprang och jagade alla barnen och hoppade i famnen på Jonas! De hade så roligt och det gick lite väl vilt där ett tag men det var ialla fall ingen som gjorde ialla sig! Phuuuu! Så otroligt roligt att se och man blir riktigt varm i hjärtat! Visst är väl bilden härlig!

Jag belåten efter en lyckad kväll!

Grabbarna har varit ute och busat med Pumpan!

Spindlarna har invarderat korvbröden!
Söndag och strax är det dags att åka hem!

Söta Olivia!

Goa Cornelia!


Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar