fredag 19 november 2010

PLOCKAT och STÄDAT!

Det är ju Fredag idag och sätter mig ner en kvart för att blogga lite! Tjejerna vaknar när som helst. Tänkte ju att jag skulle städa lite när det är Fredag och allt och efter pappas kommentarer av att jag inte ens hade torkat av bordet efter lunchen igårr så tänkte jag visa Er och min kära man lite hur det är att vara här hemma själv med tjejerna...tänk då också att vi varit hemma hela veckan...

Mamma plockar och städar vardagsrummet och tänker oj vad tjejerna är snälla nu de leker i hallen med något...

Hinner till och med plocka iordning i Bibiloteket/gäst rummet! Oj så snygg det blir nu! :)

Men oj, oj oj....ja tjejerna gillar ju att dra fram saker och så här såg det ut efter jag inte tittat till tjejerna under ca 15 min...man hinner dra fram en hel del saker och jag hinner iallafall inte med både att hålla i tjejerna och städa samtidigt....så det var ju bara att gå upp och lägga ungarna och gå ner och städa hallen också...Brukar inte visa bilder på när det är ostädat hemma men har sett andra som gör det på sina bloggar så vi kanske ska tävla om vem som har det mest ostädade hemmet...hi hi hi!!!
Men efter ett tag så var det också fixat..."ingen stund har hon att vila...skynda på Askungen!!!!"
...och en bild på den fina nystäda hallen igen...så länge det varar! :)
Ordnade också med en liten hylla bredvid spisen!
Blev helt ok tycker jag!


Nu är det väckning som gäller och snart kommer pappa hem!

Önskar Er alla en trevlig helg! Det är så skönt för vi har ingenting planerat i helgen och förhoppningsvis så börjar tjejerna må lite bättre...de hade dock båda två feber i morse så det visar sig hur helgen blir strax!!! :))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar