fredag 26 november 2010

Några rader!

Nu var det ett tag sedan som jag skrev här men tänkte passa på att skriva några rader när man är ensam hemma och det är tyst och lugnt!

Jag har ju inte mått så bra denna vecka, först så blev ju tjejerna sjuka det var i förra veckan och sedan så fick jag den hemska förkylningen som satte sig både på bihålorna, halsen och sist men inte minst på öronen...Har varit till läkaren i två omgångar och först så sa läkaren att jag inte hade Bihåleinflammation utan att det skulle räcka med lite kortison spray och Rinexin. Efter 3 dagar ringde jag tillbaka då det inte blev bättre utan sämre, fick även feber och började få värk i öronen. Så i Torsdags så träffade jag en annan läkare som sa att jag hade på gränsen till Öroninflammation samt att jag verkade ha fått Bihåleinflammation...suck ja så var det med det och nu äter jag äntligen Kåvepenin...hade ju hoppats på att få börja en P kur redan i Måndags men men snart har jag ialla fall ätit det i 2 hela dagar.

Skulle ha gått på Korneos stora Julfest ikväll men kommer inte att gå då jag fortfarande inte är helt kry! Måste tilllåta mig själv att vara slö, trött och sjuk! Så himla typiskt då jag nu missar två stycken roliga fester... I Onsdags så missade jag inspelningen till -Så ska det Låta!!! Hade ju fått tag på 4:a biljetter, men gjorde ialla fall 4 st kollegor glada som ialla fall gick och det hade tydligen varit toppen roligt! Kul att kunna göra någon annan glad! Ikväll är det ju julfesten som jag verkligen sett fram emot men hur kul är det att sitta och snörvla hela kvällen och ha huvudvärk och börja slå pannan i bordet redan vid 21:00...nej jag får stå över och vara hemma och mysa med familjen istället! Blir minst lika bra...ialla fall skönare och lugnare!

Imorgon Lördag så ska Chrille ut på roligheter...och jag blir själv med tjejerna hemma! Tänkte då att vi skulle baka lite pepparkakor!

På Söndag så har jag bjudit hem lite vänner med familjer till 1:a Advents firande så jag satsar på det istället och hoppas på att jag inte behöver ställa in det också! Nej, nu satsar vi på att det blir av!

Hoppas att ni alla får en trevlig helg och en fin 1:a Advent!

Ses snart igen
Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar