onsdag 1 december 2010

Jul Kalendern klar!

YES! Jul kalendern hann precis bli klar till 1:a December! Det var en hel del paket att slå in men roligt var det ju! Kul att hitta alla saker också men svårt också! Eftersom jag är själv hemma med tjejerna och det var jag som ju då även skulle lämna tjejerna på dagis så hann jag ju inte ge paketen i morse. När vi kom hem idag så var de lite ledsna och efter tjejerna fått av sig sina kläder så satte jag mig ner och förklarade vad Jul kalender var för något...så gott man kan för en 2 åring! Det jag var noga med att förtydliga var att Olivia får ett paket idag och Cornelia får ett paket idag och imorgon får ni ett osv...men BAAARA ETTTT idag!!! Cornelia sa ja och sade efter mig OLIA ett och COCKO ett...så det verkade förstå! Sedan så visade jag kalendern och var beredd på det värsta...Olivia sprang fram och skrek i förtjusning och tog på alla paketen...då sade jag - Ja titta så många paket men idag får ni ett paket och de tittade på mig och undrade lite...men vilket av alla???? Här tjejer har ni ert första paket och så visade jag att det fanns siffror på paketen! Tog fram saxen och klippte av först Olivias paket och sedan Cornelias och visade även samtidigt vilka paket som de skulle få öppna imorgon dvs först sova på kudden och sedan öppna nr 2! :) De nickade och sa JAAA båda i kör!
De sprang till soffan och jag hjälpte dem öppna deras första paket vilket var ett par söta rosa princess tofflor och de blev så otroligt glada, de satte på sig tofflorna och sprang runt i dem hela kvällen! Under kvällen så fick jag bara påminna Olivia en gång att nr 2 öppnar vi imorgon och ni får bara klappa fint på paketen inte dra. Cornelia visade då självklart sin syster Olivia hur man klappade fint på alla paketen och sedan var det inge mer med det! Det verkar ju gå bra så här långt...får se hur det blir imorgon!

Jul Kalendern full med paket men fick ändå inte plats med alla! Igår knöt jag fast upp till 11 st på varje stång men efter de hade gått och lagt sig idag så knöt jag upp till 19 paket dvs totalt 36 paket så jag får knyta upp fler vart efter annars så blir det för tungt.

Själva jul Kalendern har min mor gjort till mig när jag var liten. Kommer ihåg att hon en gång hade alla möbler till dock skåpet inslaget i kalendern! Så fint att jag fick överta kalendern nu när jag fick egna barn! Tusen tack mamma, den är verkligen super fin och väcker gamla fina minnen!

Så fin med tomte mor och tomte far som står i en affär!

En bild till med alla paketen! Om ni undrar vad jag lagt i paketen så är det: tofflor, jultomtar, tjocka sockor, jul klänningar, ljus stakar till Lucia firandet på förskolan, DVD filmer, godis (lördagen) pärlplattor med pärlor, pippi bak formar, kinder ägg, byxor, tröjjor, spel, små skällande hundar som viftar på svansen, snoddar, armsnoddar som lyser i mörkret, böcker. Ja det var en del av sakerna! Så roligt att ge när man vet att de blir så otroligt glada! :)))))

Paket i stora lass!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar