fredag 3 december 2010

10 årig förlovnings dag!

Ja, tänk nu är det 10 år sedan som min man överraskade mig med en Thailands resa! Det var inte lite som min man fixade och trixade inför denna resa...det skulle ju bli en hemlis för mig och frågade även min chef ifall det var ok för mig att vara ledig då. Inte en liten överraskning precis och medans vi planerade vår resa så började vi så smått efter ett restaurangbesök där Christers syster frågade oss - Vad vi skulle göra i Thailand..fundera lite och frågade varandra - Vad ska vi göra i Thailand då???? - Ja vad ska vi göra i Thailand och så skrattade vi och så höll vi på och lölja oss så där ett tag tills vi tillslut kom till skott och bestämde oss att vi faktiskt skulle ta och förlova oss i Thailand! Kommer ihåg hur vi gick och provade ut våra ringar och hur det pirrade i magen när vi väl bestämt oss för vilka ringar vi skulle ha! Tänk vi skulle verkligen åka till Thailand och förlova oss. Kommer även ihåg dagen innan vi skulle åka när vi stod ute på balkongen på Polhemsgatan i Solna och luftade oss...tittade på höstblåset och mörkret som vi strax skulle få lämna bakom oss för två härliga veckor i Thailand. Såå spännande då jag aldrig hade varit i den delen av världen!

Vår första vecka bodde vi i Phuket på ett 5 stjärnigt hotell där vi bland annat sydde upp kläder som vi båda sedan hade på min systers bröllop, gjorde en snorklings utflykt, åkte på Elefant och Djungel safari! Härliga utflykter! Det var även här som vi förlovade oss på vår balkong med otrolig härlig utsikt över hela Phuket! Personlen kom upp med stora silverbrickor och en STOOOR Champange och så öppnade vi våra askar och satte på oss ringarna! En underbar morgon som jag alltid kommer att minnas! Kommer även ihåg att jag blev rädd då mina fingrar hade svullnat en del sedan jag kom till värmen och vågade inte ta på mig ringen för att jag var rädd att den skulle fastna...så vi började dagen med att guppa fram i en tuk, tuk för att åka till en guldsmed som kikade på ringen och funderade på ifall vi skulle göra den större. Guldsmeden tyckte dock inte det då mina fingrar skulle bli mindre igen när vi kommer hem till kalla Sverige! Och mycket riktigt, denna ring är idag lite för stor och tack vare min bröllops ring som nu sitter vackert och glänser på samma finger så hindrar den förlovningsringen att falla av.
I våra ringar står det 1:a Adent 2000

En sak som var mindre rolig var ju att efter ett Pizza besök 3 h senare inte mådde lika bra...vi drabbades då av en hemsk matförgiftning!!! Väldigt glada att vi bodde på 5 stjärnigt hotell just då då det var lätt att beställa upp mat till hotell rummet! :)

Vår andra vecka så flög vi till Koh Samui och mådde nu lite bättre igen! Här bode vi i mysig Bungalow precis vid stranden och hade det lugnt och skönt!

När vi kom hem lagom till Julafton så var vi mycket bruna och fina speciellt mot den vita snön! :)))

Ja, nu fick ni ta del utav min lilla förlovnings historia! :)

Ikväll ska vi mysa och fira lite med Champange! Min man kommer även att få liten överraskning som jag ordnat med! :))) Nästa helg kommer vi att fira lite ytterligare då vi åker iväg på en myshelg till Sandhamn bara jag och min älskling! Bara att hoppas att inte något stoppar vår lilla helg med tanke på att de är magsjuke tider mm...

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

//J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar