lördag 25 december 2010

Julhelgen i bilder!

Mitt i allt julpyssel så bestämde vi oss för att börja pott träna tjejerna! Första dagen kissade Olivia 2 ggr i trosorna och Cornelia var jätte duktig och gick på pottan. Andra dagen så kissade Cornelia 2 ggr i trosorna och Olivia var den som var den duktiga. Igår dvs Julafton blev det blöjja hela dagen och idag så testade vi igen och båda var duktiga och gick på pottan och ingen kissade i trosorna! Nu är det bara att fortsätta och se hur många veckor/månader det tar innan de är torra...

Cornelia tv och Olivia th sitter fint på pottan!

Jag springer mellan pottorna och knäcken!!!

Roligt att baka men gäller ju att skynda sig innan det stelnar...

När tjejerna hade gått och lagt sig så fyllde vi på med alla klapparna under julgranen!
Var roligt att se tjejernas miner på jul afton! De fick självklart öppna en del paket på julaftons morgon!

Varje gång Cornelia öppnar ett paket så säger hon -shhhhhh och sätter fingret för munnen att man ska vara tyst och så viskar hon något som jag inte förstår! Så charmig och vet inte varför hon har fått för sig att man måste vara tyst när man öppnar paket! :)

Alla iordning gjorda och gästerna har kommit! Här sitter Cornelia och Olivia mellan Jorma och farfar Roger!

Mina små söta Änglar!

Olivia tv och Cornelia th!

Catrin med lilla Tilda och Eija och Roger med Olivia, Felix och Cornelia och Mimmi längst till höger!

Fina Catrin med lilla söta Tilda!
Röda slipsar ska det vara på jul! Här står min man Chrille med Jonas!

Kalle Ankas Jul Afton!

Jag och min älskling!
Chrilles mormor Mimmi och morfar Offa!

Jag, tjejerna och Catrin!

Catrin med sin storebror!

Familjen! Så fiiiint kort!

Bus tjejerna!

Tomten! Det blev en väldans kabalik när tomten kom och trodde inte att Olivia någonsin skulle ta sig samman och lugna ner sig men efter att tomten läste upp -God Jul och gott nytt år Olivia och sedan Cornelia så blev tjejerna väldigt kaxiga och hämtade själv paketen som tomten delade ut! :)))
Mamma i tomtens knä...ni skulle sett tjejernas miner!!! :)))

Hej då Tomten! Super tack Alla för de otroligt fina presentrarna! Tjejerna har lekt och testat en del men finns en hel del kvar att leka med i jul helgen!

Olivia och Mimmi!

Dags för att servera något gott till kaffet!

Min stiliga man!

Min lyckliga svärfar!

söta, söta Olivia!

Olivia med farmor! Visst syns det att ni är släkt!

Olivia och Cornelia dansar runt disco kulan!

Olivia och Cornelia testar sin CD spelare med mikrofoner!


Trevlig kväll alla vänner! Tänkte att vi skulle åka till badhuset imorgon men tyvärr så öppnar det inte förrän på Måndag! Hoppas på bra väder imorgon så att vi kan gå till pulka backen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar