söndag 30 oktober 2011

Någon gräver upp mina lökar...

Ja, vad är det för djur som gräver upp mina löker som jag grävt ner? Helt galet faktiskt då jag nu har grävt ner dem för tredje gången och börjar bli riktigt irriterad. Kan de vara Rådjuren? De gräver en grop och slänger upp löken så att den ligger bredvid. De verkar inte vilja äta på dem utan kastar bara upp dem...konstigt?

Jag har alltid tyckt att det varit spännande att se om det kommer upp något om man stoppar ner frön från olika frukter. På bilden nedan så är det advokado de stora bladen längst till höger och det små bladen som kommit upp är äpple...hmm vad tror ni kan man så upp egna äppelträd? Spännande i alla fall! :)

Advokado och Äpple!


Några perioder om året så blommar mina Orchideér så fint i fönstret och detta är en sådan tid! Från att man nästan inte trott att det skulle bli några blommor alls så exploderar de och det är så vackert! Älskar verkligen Orchideér! :)



J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar