fredag 28 oktober 2011

En jobbig natt och dag...

Kan se ut ungefär som inatt/dag...

Efter att knappt sovit i natt då lilla Lucas grinat, ammat och snorat hela natten så fortsätter dagen enligt följande...Klockan är 09:30 och fortfarande inte fått i mig frukost men först måste Lucas matas, vankas men väldigt svårt att få honom trygg. Då lakan bytes nästan varje dag pga att Lucas kissar i sängen så behövs det tvättas. Samtidigt som jag vankar Lucas i vagnen fixar jag med tvätten. Olivia och och Cornelia springer runt, runt och är mer vilda än tama! Det spelas munspel, lådor i köket öppnas och vatten på toaletten spolas! Då tjejerna blir otroligt rastlösa och uttråkade när Lucas kräver mamma tid och därför hittar på en del bus så blir jag nervös när jag inte hör och ser dem hela tiden. De ritade bland annat på tapeten i gästrummet härom dagen...

Paus...Lucas skriker vankar och lägger honom i vagnen...tröskeln upp och ner, upp och ner, kort tystnad och sedan fortsätter skriken! Olivia får lite dödsryck och visar sin rastlöshet med ett vrål skriiik så att Lucas vaknar och är helt vettskrämd...jag säger sluta och så är man dumma mamma igen... lägger mig ner och ammar då kommer Cornelia och säger - jag är blöööt, mamma hjälp mig att få av tröjjan och hon ger sig inte och jag lyckas knäppa upp en seg knapp med bara ena handen, Cornelia är nöjd och går ner igen! Jag ammar klart och Lucas somnar och jag går ner och kikar vad tjejerna pysslar med...knäpp tyst nere menas buuus..där sitter båda tjejerna och äter joghurt - men tjejer ni har ju prevcis ätit äpple och banan- men vi är hungriga...ok, behöver sätta mig någon minut...kort stund därefter så höres skriiik.. Lucas vaknar igen, vill inte ha bröst , snorig och
bara otröstligt ledsen...

Min kära man är nog oxå lagom pigg idag då han låg på soffan och lysnade på skrik från alla rummen... Stackarn fick oxå inte sova alls! Först ligga och lyssna på Lucas som skriker och gråter ända fram till morgon timmarna och när L äntligen finner lite ro runt kl: 05:30 så skriker Cocko efter kudden och behöver näsdroppar seda började O vakna och så var det dags för Chrille att gå upp för att göra iordning tjejerna och sedan åka till jobbet för viktiga möten...stackarn! Idag är det dock Fredag och jag och Chrille får hjälpas åt med sjuka ungar! Hoppas bara att alla återhämtar sig tills på Söndag få vi ju ska åka till Iris och Jorma för att fira Jorma och mig!

Nu har Lucas somnat på mitt bröst och tjejerna har precis tittat klart på drömmarnas trädgård vilket menas att tjejerna också ska vila en stund nu så de är lite pigga och glada tills pappa kommer hem!

Önskar er alla en skön helg!

Kramar Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar