onsdag 12 oktober 2011

Lucas 7 veckor!

Var idag till BVC med lilla Lucas på vägning och växer så det knakar. Han väger nu 4710g och är 55 cm lång!
Dessa veckor har varit lite blandat kompott både glada dagar och lite jobbigare dagar och tänker då på att han nu varit förkyld i 4 veckor av sina 7 veckor...stackars liten har ju fortfarande ett rätt så slemmigt bröst och hostar en del men tror att det börjar bli bättre. Detta gör ju att han vaknar en del på natten typ varannan till var tredje timme men rätt som det är så kan han sova i hela 4-6 timmar i streck! Mjölken har också börjat minska lite men hoppas att den inte slutar helt då jag iallafall skulle vilja amma honom i ca 6 mån.

Om ni undrar hur det känns om det är någon skillnad med att bara få ett barn med tanke på att vi hade två förra gången? Jag kan helt ärligt svara på att gemfört med tjejerna så har det varit en barn lek! Nu kan jag ju ta hand om lillen helt själv om nätterna och dagarna vilket ju inte gick alls med tjejerna! Lucas har redan 7 veckor gammal besökt både H&M, Lindex, babyland, El giganten, varit på Casting, ICA och varit och handlat lökar i Ellas trädgård! När vi är hemma så är han med mig ute i trädgården och ligger då i vagnen ute på gräsmattan medans jag gräver och planterar! Han hänger med och det känns så skönt! :)

Han är en fin och lugn kille fast han skriker ibland speciellt om tjejerna hoppar och skriker runt omkring honom...även han måste ju få säga ifrån när det blir för mycket för honom! Tjejerna tar Lucas bra och tycker att de tagit denna förändring väldigt bra!

Lite annat som händer eller är på gång är ju faktiskt att jag snart fyller 35 år! Jag kommer inte ha någon stor fest utan blir istället lite små firande här och där! Nu i helgen åker vi alla upp till mamma på inflyttnings fest i deras nya hus ute i Julpa! Nästa helg då åker vi upp till landet och helgen därefter så har vi lite fika härhemma!

Nyfikna hur det går för Chrille? Jo det går fint med det mesta! Tyvärr så kan jag inte skriva och berätta mer då det får bli en överraskning för Er alla!

Nu ska jag strax sova...Lucas tappar dock nappen hela tiden...undrar om man kan limma fast nappen...hihi...nej det ät nog strax dags att ge lite annat en än plast napp...

Sov gott ni alla vänner därute!
Kram

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar