söndag 15 maj 2011

Titttut Ultraljud - 24:a hela veckor!

Har haft en kanon skön och häftig helg! Började med att jag i Fredags åkte direkt till Ella trädgård där jag handlade lite blommor, krukor och jord. Otroligt skön miljö att gå runt att strosa i och skulle kunna handlat upp hela butiken ifall jag hade haft mer tid...

Efter Ella trädgård så åkte jag och hämtade tjejerna på dagis och sedan hem. Jag började genast att pyssla med mina blommor medans tjejerna hjälpte mig att fylla en hink med vatten med hjälp av deras vattenkannor. Gäller ju att även involvera dem i vad man gör då lär dem sig men framförallt så vet man vart de är någonstans. På kvällen åt vi Tacos! :)

På Lördagen så var det dags för vårat efterlängtade besök på Titttut på Östermalm. Här fick vi se allas vår lille bror på 3/4 D! Super häftigt! Det som var lite synd var att han gömde sig för oss och tryckte upp sitt lilla huvud i moderkakan. Så på bilderna nedan så ser det ut som han har en vit peruk på sig men det är bara moderkakan! :))) Vi fick även små filmsnuttar där han skrattar och lipar åt oss! hi hi hi!!! Det som var otroligt skönt att höra och se var att han växer som han ska där inne. Han ligger perfekt i mittersta stapeln och om han fortsätter att växa så här bra så kommer han att väga mellan 3,5 och 3,7 kg!!! Oj, det hade man ju aldrig trott! Kommer att komma ut en riktig liten KarlAlfred...måste vara allt kött som jag ätit! ha ha ha!

Se nedan bilder på vårt lilla troll!















När vi hade varit på Titttut så åkte vi till Humlegården som är en jätte stor park i Stockholm med ungefär 5 - 6 olika små lekparker som ligger bredvid varandra. Tjejerna lekte, gungade och åkte rutskana. På vägen hem stannade vi till på en grill och tjejerna fick grillad korv med bröd. Det var ju meningen egentligen att vi skulle få besök på eftermiddagen av ett par vänner och deras lilla dotter Linnea men tyvärr så hade lilla tjejen fått feber så vi har skjutit på besöket till en dag i Juni istället. Hoppas att vi alla är friska tills dess!



Idag Söndag så har det varit fullt upp. Jag har tvättat fönster och tjejerna har förstås hjälpt mig...plask, plask med vattnet! Chrille åkte iväg med en hel del skräp till en sopstation som ligger här i närheten och jag har även bakat kanel bullar! Skönt att det regnar ibland då kan man pyssla med saker inomhus utan att få dåligt samvete för att man inte är ute i det fina vädret!

Ja imorgon så är det jobb dag igen och tiden tickar på. Tänk att jag nu bara ska jobba i ca en månad till sedan så har jag semester och sedan mamma ledigt och sedan ja ni vet...helt sjukt att jag ska få en ytterligare liten knodd att ta hand om! Ska bli helt otroligt roligt och spännande...ja menar hur tar man hand om en liten kille! Tror att jag klär honom i rosa och lila...he he he...men neeej blir att köpa lite nya kläder till honom. Men vaddå rosa är ju inne på killar! :))


Ta hand om Er och hoppas att ni alla får en lugn start på veckan!




J.Olsson

1 kommentar:

  1. Å vilken söt lillebror tjejerna kommer få, jätte fina bilder : )
    Ska bli så kul att träffa er.
    Kramar till er

    SvaraRadera