torsdag 26 maj 2011

En trött/pigg Cornelia!

Var iförrgår till MVC och allt såg bara bra ut. Hjärtat slog bra på lillen och mina värden såg fina ut. Såå skönt! Nästa gång jag kommer dit så ska jag få träffa en läkare för att diskutera dagen D! Satsar ju denna gång på att föda normalt men känns tryggt ändå och diskutera fördelar och nackdelar med både snitt och normal födelse.

Igår var jag hemma med lilla Cornelia som inte hade sovit någonting på natten. Gick bara inte att väcka henne sedan på morgonen...helt slut stackarn! Bestämde då att det var bästa att hon fick vara hemma och vila. Hon fick då sova till 08:30. Hon verkade sedan va alldeles för pigg för att sova lunch men somnade sedan 17:00...väckte henne sedan 17:30. Ändå kunde hon knappt sova på kvällen. La henne för natten 20:00 och det blev tyst nästan genast. 21:10 hittade jag dock henne i sin säng småpratandes samt läsandes i en bok. Suck, lade mig då bredvid henne och strök henne lite på ryggen och då somnade hon tillsist. Idag ringde jag till dagis och sa att tjejerna inte behövde sova mer än en timme. De har fått sova 1,5 h på dagis vilket ju är alltför länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar