torsdag 27 september 2012

Lite om allt...

Vad ska jag skriva om idag då? Att jag mår bra skulle vara att ljuga...och ljug har jag verkligen fått nog av!

Mår helt enkelt skit just nu och det beror väl mycket på att det är så otroligt mycket att fixa med...

Lite sammanfattning om vad jag pysslat med den senaste tiden kommer här...

Ja man har ju världens bästa mamma och styvpappa som faktiskt har köpt mig ett hus! Så glad att Ni finns! Kommer att bo på Skälby i ett radhus på 132 kvm bara ett stenkast från syrran! Kan inte bli bättre! :)

Så har vi ju sålt vårt fina fina dröm hus här i Uthamra...då Chrille inte kunde vara med vid kontrakt skrivningen pga "jobb" så fick jag helt enkelt åka dit själv och slutföra...Konstig känsla att det snart rättare sagt den 10:e dec kommer att springa runt andra barns fötter i MITT hus!!! Arghhhh!!!

Då det var två månaders uppsägningstid på förskolan där tjejerna går så var jag ju tvungen att även där säga upp platserna...det var inte alls roligt!!! Att det skulle vara så svårt att trycka på "säga upp plats" knappen trodde jag nog inte och hur mycket tårar som kom rinnandes har det nog inte kommit sedan jag fick stora chocken...blev så definitivt på något sätt och när allt detta elände drabbar mina älskade små tjejer ja då blir det helt enkelt bara för mycket....hoppas verkligen att tjejerna kommer att trivas i Västerås och på sin nya förskola!!! Det har inte varit en bra sommar för tjejerna och de behövde verkligen inte det här också! Ni som vet...vet vad jag menar...

Sedan allt pappers arbete, det tar ju aldrig slut...och alla telefonsamtal som behöver ringas till banker, mäklare, jobb etc! = Jobbigt!!! Får se hur mycket mer jag orkar, är ju inte mer än människa och det börjar kännas i kroppen att det händer en del i mitt liv nu...

Idag var också en hektisk dag då förskolan ringde och undrade ifall jag kunde ha barnen hemma idag pga ont om personal...jag sa ja och var då tvungen att aktivera tjejerna så det blev att åka och handla, leka på lekplatser, följa med Lucas för vaccination på BVC, hem, lunch, vila och sedan iväg till Täby Centrum! Imorgon är nämligen min helg igen och då ska jag ut på roligheter!!! En Tema kryssning med radio 107,5! Så ett par nya strumpbyxor behövde inköpas...Längtar så jag går sönder! Ska bli så jä...la skoj! Det blir jag, syrran, Carro och Anna som åker! En riktig syskon kryssning! I need party!!! :)))

Önskar Er alla en härlig helg för det tänker jag ha!

Bifogar mina två favvo bilder just nu! (Syrran och mina älskade barn ger mig positiv energi, precis vad jag behöver! ) + självklart alla ni andra som finns här, ringer, skriver och stöttar mig i denna kaos! Tack!!!

Kram
J.Olsson

2 kommentarer:

  1. Sänder en massa styrkekramar! Jagtycker det är bra att du får ha party nu i helgen, du måste få släppa alla måsten och bara vara, släppa ut, ventilera. Känner dig inte och du inte mig, men jag anar vad du går igenom och du får ta en dag i taget. Det är tufft, blir tufft, men en dag står du där fri, lätt, och kan andas igen.Och livet blir härligt igen. Ha en otroligt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på dej och barnen varje dag.
    Vi finns om du vill.
    Kramar från Nizze och Milo

    SvaraRadera