tisdag 8 februari 2011

Vecka 12

Dagar och veckor tickar förbi och nu är jag inne i vecka 12. Skulle så gärna vilja sitta på Lördag och pusta ut efter att ha klarat 12 veckor. Det är ju efter 12 veckor som missfallsrisken minskar då de flesta missfall sker innan vecka 12....Håller andan! Det är ju aldrig riktigt säkert men känns ändå som en milstolpe då jag fick mitt första missfall i vecka 9:o! Dock så har man både hört och läst om skräck exempel då barnet dött i magen i 20:e veckan och de fått föda fram barnet ändå och döpa det och begrava det!!! Där kan man snacka om att vara med om en riktig tragedi! Hoppas verkligen att man slipper uppleva något sådant hemskt! Nej nu är det possitiva tankar som behövs och känner mig för tillfället ovanligt lugn i mig själv, hoppas det är ett bra tecken!

KUB Test!
Då jag är på mitt 35:e år så erbjöds jag att göra KUB testet vilket jag också kommer att göra. Det går ut på att man mäter hur stur sannolikheten är att barnet inte är friskt. Det går till så att man först tar ett blodprov vilket jag också var iväg och tog igår. Sedan så är nästa steg i detta att gå och göra ett ultraljud där man mäter barnet etc vilket jag har inbokat den 16:e Februari. Självklart så är man lite spänd inför detta men varken jag eller Chrille har några sådana gener i släkten så det borde vara rätt så lungt. Jag är mer spänd på att se hur många det är därinne och OM det är något därinne. Man var ju så otroligt bortskämd när jag väntade tjejerna då var vi ju och hälsade på dem redan i vecka 7 första gången och såg och lyssnade på dem 2ggr veckan sedan hela graviditeten ut! Lite jobbigt också med så mycket besök men nu känns det istället helt overkligt att det skulle kunna vara något därinne. Vill verkligen se nu ifall det finns något där...kanske är sken gravid???

Mår lite bättre...
Idag mår jag faktiskt lite bättre igen, kanske beror det på att man har haft en lugn och skön helg och att man har fått vilat ut sig. Har knappt något illamående på morgonarna längre dock så känner jag att jag börjar att må illa när jag tar ut mig och kämpar på tills jag inte har några krafter kvar. Jag har en sådan tur som har en hjälpsam och kärleksfull man därhemma som gör allt för att jag och barnen ska må bra.

CYPERN
Ser också så mycket fram emot att åka iväg på denna resa. Vet att det kommer att bli toppen kul och så otroligt roligt att min mamma och Torbjörn kommer att följa med. Tjejerna kommer ju fortfarande ihåg Lollo och Bernie och så fort man säger Lollo och Bernie så ställer sig tjejerna och dansar Lollo och Bernie dansen! Så charmigt! För Er som inte vet vilka Lollo och Bernie är så kan ni klicka på denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=oMwKJ1KMOLk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar