tisdag 15 februari 2011

Snart Ultraljud!

Imorgon är det den stora dagen dvs dags för första Ultraljudet! Det är ju KUB test dags och så får man ju samtidigt se hur många...som finns därinne! Det är ju även möjligt att se könet men förmodligen så syns det väl inte riktigt ännu. Det blir iallafall mycket spännande och framförallt mycket verkligare!

Helgen har varit skön och mysig. Min mor och Torbjörn kom i Lördags och vi hade en sådan mysig dag med skidåkning, promenader, snöskottning, dans och pärlhasbandspyssel. Senare tittade vi på Melodifestivalen. Tycker väl att det inte är några vidare bra artister i år, dock så gillade jag Danny som sjöng i förra veckan.

Fredagen var verkligen en mardröms dag. Här kommer lite snabb återblick på min Fredag. Började dagen med att plumsa i hög snö och skotta av bilen innan jag fick in båda tjejerna i bilen. Min kära man åkte redan på Torsdagen till Göteborg och skulle komma hem med flyget igen på Fredag eftermiddag. Innebar alltså att jag var själv hemma i allt snökaos! Väl inne i bilen så var det dags att börja backa upp för lilla backen för att sedan kunna köra ut. Varje gång jag backade upp och inte klarade av att komma upp för backen för att hämta ny sats så hördes ett ljuvt sjungande i baksätet från två glada tjejer - Åhhhh Neeeeej! Ja ett antal -Åhhh Neeeej hördes innan jag tillslut kom kom iväg. Var ju nära att ge upp och ta in ungarna och bäst hade väl varit det för dagen blev ju knappast bättre...

När vi kom till dagis så var det ju inte skottat något alls och var tvungen att låta Cornelia sitta kvar i bilen medans jag bar Olivia hela vägen upp till dagis. Gick sedan och hämtade lilla Cornelia som satt och var helt blöt av tårar i bilen och som säkert trodde att jag glömde bort henne där...sedan bar henne också upp till dagis. PUST!!!!!

På jobbet var det knappt några då de flesta var insnöade...och efter man redan hade andan i halsen så var det bara att fortsätta att stressa med att få ner telefon köer...cheferna var ju inte så föstående med att faktiskt ta dagen för vad den var dvs ont med folk. Man kan faktiskt inte göra mer än att göra sitt bästa. Efter att jag brytit ihop i tårar och fått en ursäkt...så kändes det mycket bättre! Nu började faktiskt dagen bli lite bättre!

Efter jobbet åkte jag raka vägen till Täby Kyrkby där jag hittade ett Sushi ställe där jag tillslut fick sätta mig och slappna av. Solen började nu lysa och kände i hela kroppen att ny energi började inta sig och att helgen stod vid dörren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar