onsdag 5 december 2012

Vätskeersättning In Johanna Way!

Vilken taiming...Cornelia spyr och idag åker mamma och styvpappa T och packar det sista inför när stora flyttbilen kommer imorgon. Inte nog med det så ska det ju bli snökaos i Stockholm idag... 

Här kommer en dunderkur på vätskeersättning la Johanna way!

Koka upp vatten, häll upp i tillbringare, blanda i druvsocker eller ev vanligt socker och smaksätt ev med lite saft för smakens skull. Mata sedan 1tsk var 5:e minut och när barnet kräks vänta i 15 min och sedan fortsätt med 1 tsk var 5:e min.

1 liter vatten
6 tsk druvsocker
1/2 tsk salt
(Smaksätt med saft)

Hoppas bara detta var en slempropp som kom upp på lilla C men här har jag redan laddat med ersättning. Vet inte om jag inbillar mig...men mår jag inte liiiite illa???

Kram på Er i kalla vintern!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar