torsdag 8 mars 2012

Förskolan hela veckan!

Dagarna tuffar på och imorgon är det redan Fredag igen! Tjejerna har varit på förskolan hela veckan. Det har gått bra och när de kommit hem så har de varit lite mer glada, snällare mot varandra, lugna och trötta. De sover inte heller på förskolan vilket gör att de somnar så fort de lagt huvudet på kudden. Mycket bra att vi fick mer tid på förskolan!

Jag har ju varit lite krasslig i några veckor nu och haft feber lite av och an. Att jag inte "hunnit"vila mig gjorde att jag inte riktigt blev helt frisk. Denna vecka har jag äntligen hunnit vilat nästan varje dag. Behöver ju inte hämta dem förrän 15:30. Såå skönt!!!! Behöver verkligen få återhämta mig och få lite egen tid. När fick man det senast?

Vi har även fått tid hos en logoped och det ska bli otroligt intressant ifall de kan hjälpa speciellt Olivia att prata tydligare. I slutet av April blir första besöket.

Har även tagit kontakt med BUP med en förhoppning om att de kan ge oss lite tips och trix då tjejerna inte vill lyssna när vi säger Nej....De är ju helt klart inne i det man kallar 3 års trotsen och där de vill testa vad de får och kan bestämma själv över och vill hitta sin identitet etc. Älskar ju mina små tjejer och vill ju kunna ge dem det bästa förutsättningarna för en bra start i livet. Så vi testar detta och får se vad vi alla tycker. Alltid bra med råd från riktiga experter i ämnet!

Sov gott alla vänner!

J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar