lördag 16 juli 2011

V33

Ett tag sedan som jag skrev nu igen och det händer så mycket just nu.

LANDET
Det har ju varit tre årskalas som ju blev väldigt lyckat! Några dagar senare så åkte jag och tjejerna upp till landet i Hallstavik med Eija. Vi hade det lugnt och skönt och badade i både i deras sjö och åkte till havet samt tog en tur in till Grisslehamn. Kanon väder med endast lite få mulna dagar. Mannen min var på jobb i Bryssel och när han kom hem så började hans semester. Tanken var att vi skulle ha åkt upp på födelsedags kalas på Måndagen men mannen min blev krasslig precis när hans semester började så vi fick ställa in 1 år kalaset. Vi ska istället upp till Västerås i morgon istället, ska bli roligt att träffa kusin vitamin igen!

PYSSLAT I HUS OCH TRÄDGÅRD
Nu har vi varit hemma denna vecka och fixat en hel del med huset. Vi har bland annat köpt en gräsklippare då med icke uppsamlare då det klippta gräset ska fungera som gödsel till gräsmattan. I veckan tog jag mig även en tur iväg till IKEA själv där jag bland annat köpte lite förvaringslådor till tjejernas rum, två juniorstolar, badrums pallar, kökspall samt lite födelsedags presentrar till lilla Teddan! :)

O & C
Olivia är i en riktig trots ålder just nu och det är mycket -dumma mamma, dumma pappa, allt är Nej och det är grinigt värre. Hon lyssnar inte alls och det blir otroligt påfrestande för mig speciellt att behöva tjata och tjata på lill tjejen. Olivia är jätte duktig däremot när det gäller blöjj av vänjningen, dock så kissas det på sig ibland när hon har för roligt tex när de är 6 - 8 ungar som leker kull...Hon pratar mycket men det är fortfarande en hel del kinesiska. Hon vill i alla fall mycket mer nu än förut. Olivia beter sig väldigt mycket som en bebis ibland och om det är någon som kommer att reagera på när lillebror kommer så är det lilla Olivia. Så känns det nu men det kan ju att komma ändras.

Cornelia däremot verkar istället växa och är väldigt förstående, duktig och lyssnar på sin mamma! När jag säger Nej, vänta eller backa så gör hon som jag säger. Hon är även hon väldigt duktig på blöjj av vänjningen och kissar inte alls på sig lika ofta som sin syster. Hon går på pottan själv och duktig på att kunna hålla sig. Det känns även som att tre års dagen var en magisk ålder då hon pratar väldigt mycket nu och gör sig mycket bra förstådd. När Olivia säger att mamma eller pappa är dum så säger Cornelia Nej, mamma är snäll...

VECKA 33
Jag mår ok, dock har jag börjat att svullna lite i benen nu och kännner en viss illamående och det är bara att hoppas att det inte blir värre. Jag måste skaffa mig stödstrumpor så att jag inte får åderbrock. Jag väger ca 68 kg och om man gemför hur mycket jag vägde när jag väntade tjejerna så vägde jag nu 73,3 kg. På Tisdag så ska jag iväg på mätning och får se hur mycket lillen vuxit sedan sist....missade förra gångens BVC mätning...

Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar