söndag 3 juli 2011

Lyckat 3 års kalas!

I Lördags fick vi besök av min syster Cia, Dennis och deras gullungar Julia och Isabelle. Vi hade en otroligt mysig men varm eftermiddag. Började med lite trädgårdsvisning för att sedan svalka av oss i vår kära granne Nisses pool. Det är en sådan perfekt pool och precis så att man kan gå på botten genom hela poolen. Både Olivia och Cornelia var så duktiga och simmade och plaskade med sina armpuffar! Verkligen så skön början på eftermiddagen! Det var 27 grader i poolen vilket var helt perfekt för mig och tjocka magen! :)

Cia, Dennis och Chrille!

Här är det middags dags och vi bjöd på fin T-bone stake! Smaskigt värre!

Syster och jag!

Tjejerna äter och smaskar!
Cia och Chrille njuter av sol och goda maten!
När det var dags för tjejerna att gå och sussa så läste Julia en bok för med Olivia och Isabelle en bok för Cornelia! Så mysigt! Här på bilden sitter Julia och Olivia!
...och här sitter Isabelle och Cornelia!

3 års kalaset!Idag började dagen med att jag gick upp tillsammans med alla kidsen och plockade ur/i diskmaskinen och gjorde sedan frukost till allesammans. Gjorde två st omeletter, 1 specialare till Chrille då han ju bland annat inte äter tomater då han fortfarande kör etkinson dieten och en omelette till oss andra med allt möjligt smått och gott i!



Efter frukost så var det bara att sätta fart med att förbereda till barnkalaset!Tack snälla Dennis och Cia för att ni gjorde barnens festplats så otroligt fin! Lär mig så mycket av Er! Ni är ju några år före oss gällande barnfester! :)

Här precis innan resten av gästerna kommer!

Runt 14:30 så var det dags att samla alla så att vi kunde hälsa alla välkomna samt sjunga för födelsedags barnen! Här sitter alla barnen och smaskar på tårta och kakor!


Sandra kom över med sin goa fina familj! Här ser vi även lilla nytillskottet, så underbar söt! Kul att ni kom! :) Vi lär träffas i höst på Öppnis i både Täby kyrkby och i Hägernäs!

Så kul att se att barnen verkar gilla party rummet!


Förstår att ni kanske är nyfikna på tårtorna...skulle ju ha fottat dem men hoppas på att någon annan kanske gjort det! Det blev ialla fall 3 tårtor och hade drottningsylt, grädde blandat med krossat marräng i dem samt dekorerade med jordgubbar, björnbär, krossad mjölkchoklad och lite rosa party godis paljetter! Ni ser lite av dem på bilden nedan! Blev fina tycker jag och om jag får säga det själv så blev de även smaskigt goda! :)
Min söta kusin Therese och hennes lilla söta Tora! Så imponerad av hennes coola klädsel, hon hade sytt hennes och Toras klänning! Så otroligt sött! Får mig att fundera och tänker ju på att jag ju faktiskt också har en symaskin...kanske ska jag boka upp mig på en snabb kurs hos dig först Therese! hi hi hi! :)
Min gulliga syster Cia! Det gjorde vi bra! :)
Från vänster, Mor, Tobbe, Cia och kusin Maria! Vi hade även ordnat med en liten fiskdamm med godis och även till de minsta fanns det majskrokar och popkorn!
Två lyckliga tjejer som precis fått en påse godis var!













Grattis syster!

Jag och kusin Pernilla gemför våra magar! Kommer att skilja 2,5 månader på våra små pojkar!

Efter gästerna åkt hem så pustade vi ut i soffan och så skickade vi iväg pappsen för att köpa Pizza!

Två stycken nöjda och något trötta tjejer! Efter middagen och lite vila så avslutade vi kvällen med att jag och tjejerna kröp ner i ett varmt och skönt skumbad! Sååå skönt!

Tack alla för att ni förgyllde deras dag och för alla fina presentrar!



Trevlig fortsatt kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar