torsdag 30 juni 2011

O & C sista dag på dagis innan Sommarlovet!

Äntligen så fungerar vårt wireless igen! Har haft lite nätproblem hemma men nu så ska jag väl kunna blogga lite igen och berätta lite om vad som händer.

Idag kommer lite snabb information bara då jag känner mig lite smått stressad...vilket jag inte borde. Idag vaknade jag även upp med huvudvärk för första gången på hela min graviditet, undrar just varför? Det kan bara en viss person svara på...synd att det ska behöva vara så! Nog om det och tjafs, hoppas att vi kan gräva ner stridsyxan nu och umgås och ha roligt tillsammans när vi väl träffas!

Hur som så är ungarna på dagis idag (sista dagen sedan har de sommarlov!) och jag själv har lite att stå i gällande barnkalaset på söndag. Chrille flög tidigt till Göteborg imorse och åkte då själv iväg med tjejerna till dagis. Då jag blev sjukskriven denna vecka pga sammandragningar så fick jag lov att ha dem 15 h på dagis, dock så har de bara gått i Tisdags och så blir det idag. Igår var mamma här umgicks med tjejerna lite. Jätte kul att se att tjejerna tycker att det är så roligt att vattna och gräva tillsammans med mormor! :) Som sagt var - Jätte tacksam att du hjälpte till med att fixa landet då jag ju just nu har lite problem med att sitta ner i hukande ställning och gräva! Hjälper dig gärna med något annat när jag får min kropp tillbaka igen. Tycker ändå att jag är pigg och orkar med en hel del vilket ju är bra eller hur? Har haft en väldit problemfri graviditet och inte behövt så mycket hjälp vilket vi allra flesta iallafall är väldigt glada för. Blev lite personligt här och riktat till en person men så må vara.

Mormor får hjälp av barnbarnen att vattna alla kryddor, gurkor och jordgubbsplantor! Imponerad av tjejernas tålamod att hjälpa till så länge!
Har precis bakat en kaka vilket ju tog en sådan tid...vispa i 30 min...suck ja det var kanske inte rätta kakan att göra men nu vet jag till nästa gång!!! Får se om det blir några fler kakor eller om jag bara ska ta det lungt en stund...får ju en paus nu i och för sig...ska nog kika efter ett till recept. :)

Vårt körsbärs träd mår ju heller inget vidare...förstår inte vad som hänt. Jag köpte 3 st träd, ett äppelträd, ett plommon träd och ett körsbärsträd. Äppel och plommon trädet ser ut att må toppen bra men körsbärsträdet har vissnat helt och ska försöka få det utbytt men ska ringa och kolla med Ella trädgård vad de säger. Har ju vattnat och vattnat men något är galet...

Nu har jag ialla fall ett trädgårdsland och igår kväll efter mamma hade åkt hem så tog jag faktiskt själv tag i lite grävande och grävde ner 2 st Rodedentron och två blåbärsbuskar. Det gick bra, allt går bara man vill, gjorde det mesta med foten och behövde inte böjja mig ner särskilt mycket. Cornelia sov ingen lunch igår och var ändå stark och kunde hålla ut och vara vaken ända till över 20:00. Olivia däremot sov 1 h.

Tjingeling, nu ska jag ringa Ellas trädgård och får se vad de säger.
Baka mer får jag nog göra imorgon eller ikväll...för nu fastnade jag ju här istället.

Hoppas att ni alla får en fin sommar!
Kramar till alla Er som följer min blogg och ni är välkomna att lämna kommentarer på det jag skriver ifall ni vill. (Alla kommentarer granskas och godkänns av mig innan de läggs upp på bloggen)

1 kommentar:

  1. Vilka så fina bilder på er och din mage är så himla fin. Hur mår du nu? Stor kram till er

    SvaraRadera