onsdag 22 juni 2011

Sista dagen på SEB & Gravid i V30

SISTA DAGEN PÅ SEB
Idag är det min sista dag på SEB för att sedan gå på semester i 5 veckor och sedan väntar en lång mamma ledighet. Lillen är ju väntad att komma den 31:a Augusti så det är nu ganska prick 10 veckor kvar tills han kikar ut!!! Trivs väldigt bra på jobbet med mina kollegor och uppgifterna så det känns samtidigt lite tråkigt att behöva lämna allt i över 1 år.

LITE OM MIG OCH MIN MAGE
Jag väger nu 65 kg och det menas att jag gått upp ca 8 kg. Vägde 60 kg från början och gick sedan ner till 57 för att sedan gått upp igen till min nuvarande vikt. Om jag ska räkna med vad jag vägde innan jag blev gravid så har jag ju bara gått upp 5 kg än så länge...Är just ni i vecka 30

Har gått 3 ggr på Yoga och tycker det verkligen var super skönt att få denna egna tid med bara mig och magen i fokus! Sedan så var jag även till MVC i Fredags och fick då veta att mitt blodtryck har höjts en del, ingen fara ännu då jag haft rätt lågt tryck förut. Hade 110 förut och har nu 120...vad det nu menas. Ikväll så ska jag få träffa en läkare för att diskutera förlossningssätt samt att de ska kolla min livmodertapp...lite nervöst men det får gå! :/

SNART TORRA TJEJER
Annat då som sker just nu är att vi håller på att vänjer av tjejerna med blöjjor och det går faktiskt väldigt bra. De har fortfarande blöjja på dagis men så fort vi är hemma med dem så har de trosor på sig från morgon till kväll. De får dock ha blöjja på sig ifall vi ska åka bil, sova lunch och under natten. De senaste gångerna har de inte kissat på sig en endaste gång utan varit så duktiga att säga till om att de måste gå på pottan. Helst av allt vill de sitta på stora toaletten. Vi har ju en liten toasits nere på toaletten vilket är perfekt just nu. De leker ju mycket med grannbarnen Linnea och Linus och när tjejerna här hemma hos dem så är de också väldigt duktiga att säga till att de måste gå och kissa. Om de är ute och leker så brukar de springa hem och kissa. Vårt mål är att de iallafall ska kunna bli blöjjfria tills lillen kommer i slutet av Augusti. Det får ta den tid det tar, ingen brådska men skulle vara skönt att slippa 3 st blöjjbarn...

ETKINSON DIET
Min man har också hållit på med Etkinson dieten och har gått ner 4 kg. Han är verkligen super duktig och tar detta på stort allvar. När han väl bestämmer sig för något så är det bara det som gäller tills han nått målet! Precis så är det med allt han gör...se bara på hans målvetenhet när han planterade 100 Tujjor, 3 träd och 4 buskar på 2 dagar...och i ösregn dessutom. Wow!!! Etkinson menas att man utesluter bröd, potatis, pasta och ris dvs ska äta så lite kolhydrater som möjligt och det har han verkligen kunnat hålla sig borta ifrån. Sedan så tränar han 3ggr i veckan (springer 2ggr/vecka och spelar innebandy 1 ggr/vecka). Yes that is my man!


MIDSOMMAR
Midsommar firar vi på landet i Hallstavik i år, så mysigt vid deras stuga och så lätt att bara gå ner till sjön där man får vara med och se när de reser Midsommarstången. Blir alltid dans och lotterier och självklart så börjar man morgonen med att plocka en massa blommor. De senaste åren så har jag även bundit Midsommar kransar till båda tjejerna. Vad är Midsommarafton utan Midsommarkransar! :)))


Önskar Er alla en glad Midsommar och en lång härlig och skön sommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar