torsdag 8 juli 2010

O & C FÖRSTA AKRYL TAVLA!!!

EGENTID MED TJEJERNA
Idag har jag som sagt var haft turen att få lite egentid med mina små älsklingar vilket faktiskt inte händer så ofta sedan man började att jobba igen. Pappa är borta på jobb och kommer inte hem förrän imorgon. Det har gått riktigt bra idag dvs inte så mycket gnäll även om de bråkar en hel del med varandra just nu...är väl en fas det också som man måste gå igenom. Tidigare idag så bakade vi ju och medans tjejerna sov lunch så bad jag grannen Ingrid att vakta tjejerna en stund så att jag kunden åka iväg och köpa välling och bland annat mellis till tjejerna. VÄRLDENS BÄSTA GRANNE! SUPER SUPER SNÄLLT VERKLIGEN!!! Hon fick gotta sig på mina nybakta bullar och sola sig på vår balkong så länge. Tjejerna sov fortfarande när jag kom hem igen. :)

På eftermiddagen så tog vi det fortfarande lugnt så att deras förkylning INTE skulle bli värre. På Lördag så åker vi ju upp till landet för att senare på Söndagen fara hemmåt utan tjejer...oj oj oj...det kommer att svida och kännas tufft i mamma hjärtat!!! :S....men det kommer säkert att gå bra, de älskar ju sin farmor och farfar så det känns tryggt!


Gick lite trögt att få dem att vakna efter lunch idag men efter lite mellis så var det full fart igen!

Mamma var sugen på en glas så tjejerna fick också dela på en glass!



OLIVIAS OCH CORNELIAS FÖRSTA AKRYL TAVLA!!!

Eftersom min egen hobby är just målning så ville jag testa tjejernas begåvning och det gick ju riktigt bra. Deras första tavla kommer att bli inramad och uppsatt i nya villan...skulle vilja ha den i vårt sovrum men det visar sig vart den passar sig bäst!

Olivia sitter fint och målar men Cornelia verkar mer intresserad av att måla på Olivias mössa...


Så nu så har även Cornelia funnit lite ro!

Vilka konstnärer säger jag bara!!!

Måla, måla och fotta fotta!

...och så här blev den tillslut!!!
Närbild!
Härliga färger och en riktigt STOLT mamma!

Cornelia klappar på sin syster, strax välling!

KÄRLEK!!!

Nu ska jag sätta mig ett tag framför TV innan jag kryper till kojs!
Imorgon kommer pappa hem igen vilket menas att SEMESTERN börjar på riktigt!!!!! :)))
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar