måndag 12 juli 2010

För många HEJ DÅ!

Har varit lite mycket de sista dagarna!

TJEJERNA PÅ LANDET
I Lördags så åkte vi upp till landet för att senare nästa dag dvs i Söndags fara hemmåt utan tjejerna. Usch verkligen jätte tufft för mig men Olivia och Cornelia vinkade glatt och sa hej då till mig och sin pappa. Tror nog inte riktigt att de förstod att de skulle få stanna så länge på landet. Vi åker ju nämligen inte upp förrän på Fredag lunch till tjejerna igen...håller tummarna att allt bara går fint och än så länge verkar det gå rätt så bra förutom att de idag hade testat stackars farmor och farfar till MAX...Farmor och farfar sa idag att de nu förstår oss då de verkligen är två krävande små tjejer som hela tiden vill få sin vilja igenom när de hittar på en massa bus.

Sång stund i farmors knä! Cornelia nakenfis och Olivia står bredvid!


BESÖK AV FAR
Väl hemma igen så väntade besök ifrån min far med fru och barnbarn. Vi fikade först härhemma för att sedan ta en tur ut till nya villan. Vi hade ju fått nycklarna i Fredags så nu var det verkligen dags att få se nya villan. Sååå spännande att få kliva in och första gången kunna säga att det är min villa!!! :) Allt är perfekt dock lite småsaker kvar att ordna med. Vi har även fått ett par ovälkomna gäster...2 STORA GETING BON uppe under taket på utsidan...plus att de verkar ha tagit sig in i vinden...INTE alls roligt. Så idag ringde jag försäkringsbolaget och beställt att de skall komma ut och ta bort getingarna. De kommer tydligen ta bort getingarna men de tar inte bort bona...När vi hade kikat runt i villan så åkte vi hem till Hägernäs Strand igen och där bjöd vi far, fru och Therese på mat vid restaurangen Pont. Mycket trevlig dag och hoppas att det inte dröjjer lika länge tills vi ses igen. Bilder på huset kommer senare....

Svetlana, Therese med lille hunden, Chrille och pappa står i hallen i huset!


ÄNNU EN SYSSLING
Denna Söndag så fick även min kusin Pernilla en liten grabb som vägde 3400 g och 50 cm lång och ska heta Ted! Så gulligt namn! GRATTIS!!!!! :))))

MIN KATT SKROLLAN
Idag var också en sådan tuff och jobbig dag. För 2 år sedan så opererades lilla Skrollan för att hon fick juvetumörer, då var de små och gick och ta bort. Nu hade hon fått fler tumörer som även hade spruckit och även hennes hud hade spruckit och det vätskade och buktade ut, såg verkligen hemskt ut. Vi har ju inte haft Skrollan hemma på ca 2 år nu då vi inte haft tid med henne då vi haft fullt upp med Olivia och Cornelia. Hon har haft det så bra hemma hos Chrilles mormor och morfar som behandlat henne som hennes egen lilla baby så det har verkligen inte gått någon nöd på henne. Fläskfile och räkor är hon i stort sett uppfödd på! Hur som helst så var det en tuff dag idag och har gråtit så mycket så jag nog inte har några tårar kvar snart, hon var min riktiga första katt som jag tagit hand om helt själv, en riktigt fin familjemedlem. Hon var min och Chrilles bäbis innan vi fick egna barn. När jag varit ledsen så fanns hon alltid där, hon har flyttat med mig ett antal gånger och har alltid funnits vid min sida. SNYFT!!! :(((((



SKROLLAN - Du är och kommer alltid finnas i mina minnen. Du är och kommer alltid att vara världens bästa katt! Vi ses snart igen då jag tror att du snart kommer tillbaka till mig igen. Glömmer dig aldrig! Puss och Kram // Från din Matte

NYA BARNMÖBLER
Efter att vi tagit ett ordentligt adjö av lilla söta underbara Skrollan så for vi vidare ut till Hero City till IKEA för att handla lite barnmöbler till deras nya rum i villan. Vi hade ju bestämt att tjejerna skulle få nya sängar till deras rum dvs dags att skaffa junior sängar. Vi hittade en del smått och gott dock inga sängar då de var slut där. Vi for därför vidare till Barkarby där de hade sängarna. Vi köpte även lite andra möbler i samma serie. Efter en svettig dag så åkte vi till villan och lämpade av möblerna i nya huset och for därefter hemmåt och hoppade i vattnet och svalkade av oss. Puuuhhhhh vilken varm och svettig dag. Imorgon så kommer Chrille skruva möbler i nya villan medans jag kommer att rensa och packa hemma. Vi har ju nu sålt deras nuvarande möbler på blocket så imorgon kommer några personer och hämtar dessa möbler.

Hoppas ni får en skön sommar! Själv så har vi mycket att stå i det ska fortfarande inhandlas en hel del till villan....vattenslang, brevlåda, soptunna och en hel del annat.

Längtar efter mina barn nu!!! Hur ska jag klara mig så länge...ska dock försöka att njuta av lite egentid då det inte är ofta som man får chansen att just få barnvakt så länge!

J.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar