torsdag 23 september 2010

Valsiffror!

Valsiffror snurrar i huvudet! Känns som hela Sverige har hållit andan ända sedan valet. Oj så spännande det varit och tror nog att det första gången som jag varit så angagerad och följt valet på tv varje kväll. Jag tycker att det varit bra med dessa två block och det blev väldigt tydligt ialla fall för mig när jag satt och följde utfrågningen vad som jag skulle rösta på. Jag röstade blått men nu verkar det ju bara bli minoritets regering då SD fått så många röster vilket ju inte är bra alls. Det pratas ju om ett eventuellt omval och vet inte riktigt hur jag ställer mig till det. Jag skulle inte rösta annorlunda men kanske att en del soffliggare skulle känna ett litet ansvar och ge sig iväg till val lokalerna. Visst kan man tycka en del frågor är bra ifrån de rödgröna men för mig överväger de blåas politik utan att behöva gå in på detaljer. Tror även att Socialdemokraterna förlorat en hel del röster i och med att de gick ihop med Vänstern.

Så hemskt att SD fått så många röster men det visar också att det finns en hel del brist i både de rödgrönas och de blåas politik dvs ingen har tagit upp ämnet tex Migration. Det är ju en av de frågor som många har synpunkter på och då kan irritera en del människor att man inte diskuterat det någonting alls. Om politikerna skulle tagit med den frågan i debatt etc så skulle inte SD behöva finnas som ju är enligt mig ett endaste stort missnöjjes parti och står för en hel del extrem politik. Huuuuua!!!!

Till något roligare då och det är att det är kräftskiva på Lördag och det är bara att hoppas att alla är pigga, friska och glada inför festen! Jag har förberett en hel del med bakning.

Annars så är jag och tjejerna hemma själva ikäll då pappa är ute med en viktig kund. Allt har gått bra och jag vet inte hur länge som Olivia satt och åt sin kyckling pasta idag. Jag måste verkligen ha lyckats med maten då både Cornelia och Olivia åt upp nästan allt! =) Läggningen gick också strålande, det var bara puss och godnatt och gå ut och skjuta igen dörren. Knäpp tyst och de måste ha somnat på engång!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar