torsdag 1 april 2010

Firar 10 år idag!!!

Då sitter man här efter två hela veckor på jobbet och dagis! Känns verkligen super bra då barnen fortfarande är pigga och friska...kanske att de har fått lite starkare imunförsvar trots allt.

BOKAT KAKEL TILL BADRUMMET
Idag hämtade min man mig kl:13:00 utanför SEB och vi åkte raka vägen till Arninge för att kika på kakel och klinkers till stora badrummet på övervåningen. Tro det eller ej men från att vi inte kikat någonting alls så efter en del tittande och diskutioner så kunde vi enas och bokade de vi ville ha. Vi har ca 12 kvm stort badrum så det är ganska stort och har beställt blanka vita plattor till väggarna som är 30*60 cm, vi kommer att ha en fondvägg som kommer att bestå av nästan helt svarta plattor (matta) + att golvet också kommer att vara í samma svart nyans. Vi har även valt valnöt runt handfat och skåp. Kanske lite svårt att se framför sig men kommer ju själklart att lägga upp bilder på det när det är klart! Känns ialla fall skönt att ha bokat det då vi måste meddela kakelsättaren senast nästa Fredag...verkligen ute i sista sekund. Man har ju liksom inte haft tiden att springa runt och kika på kakel då man har två stycken 1,5 åringar...bestämma kakel vill man ju gärna göra tillsammans också.

10 ÅR IDAG SEDAN VI TRÄFFADES!!!
Ja idag är det 10 år sedan som min man hjälpte mig att flytta in i min första lägenhet i Aspudden, ni som var med vet ju att det var en mycket spännande tid för mig. Så idag har vi firat lite extra med Champange, hummer, räkor, advokado, kronärtskocka och en massa goda röror! Ca 19:00 somnade Cornelia och Olivia somnade 19:30 och efter det så drack vi lite kaffe och åt glass. Just nu sitter jag och dricker lite mer Champange och SUKTAR efter min present som jag fått men inte har här just nu....helt sjukt vilket present jag fått...Blev ju så avis på min syster som köpt sig en sådan urcool Iphone och vad tror ni att jag fick? Ja just det en Iphone...men inte bara det utan den nyaste som heter Iphone 3Gs!!!!! Kan nog inte beskriva så glad jag är...nu kan jag både maila och blogga ifrån den...kommer väl förmodligen sova med den också, då den kan mäta sömn vågorna och väcker en på morgonen när man är som piggast dvs man ska väckas när man är nära att vakna och inte när man är i djup sömn för om man väcks när man är i djup sömn så kan man vara trött hela dagen för det....ja ja blir kul att testa!
Här kan ni läsa mer om den: http://www.apple.com/iphone/iphone-3gs/ Jag har inte fått den då den inte kommit ut på marknaden ännu...tar ca 3 veckor till...vill ha den NUUUU!

Vill passa på att önska Er alla en riktig Glad Påsk!!!

...och ett litet ordspråk som ni kan fundera över:

Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på.
Dalai Lama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar