tisdag 5 juni 2012

4 års kontroll och bilder!

Idag hade jag trötta barn här hemma! Vet inte om det är vädret som gör det men båda tjejerna somnade i soffan innan klockan slog 18:00 idag...Det var bara att bära upp dem och sedan lade jag även Lucas så 19:00 var det helt tyst i huset! :) Mannen min är borta på jobb igen, han åkte i Måndags och hoppas att han kommer hem på Torsdag! På Fredag blir det mys med familjen och på Lördag så ska Chrille få vara barnvakt och jag ska iväg på möhippa! Ska bli roligt och otroligt skönt att få lite egen tid också! Jag får ju faktiskt vakna upp dagen efter och bara ta hand om mig själv! hi hi! :) Gör ju faktiskt inget ifall man är lite trött...

Tjejerna har ju även varit på 4 års kontroll denna vecka och klarade både syn, hörsel testet. Olivia kunde alla färger men Cornelia hade lite svårare för färgerna så henne får vi traggla lite mera med. Olivia väger 12 kg  och är 97 cm lång, Cornelia väger 12,3 och var 99 cm lång!

Lucas väger nu 8,6 kg och är 70 cm lång! På Torsdag ska han få gå på 10 mån kontroll och blir då undersökt av en barn läkare!

Vi har även varit på informations träff på Olivia och Cornelias nya avdelningar till hösten och det känns också så otroligt bra. Olivia ska gå på Stubben och Cornelia på Myrstacken. De kommer att ha nära till varandra då det endast är en trappa som kommer att skilja dem åt. Så om de saknar varandra så är det ju inte så långt. De kommer dock träffas på gården då avdelningar alltid är ute tillsammans samt vid sång stunden.

Nedan kommer lite bilder från de senaste veckorna!

Här har vi åkt till Fläckebo kyrka för att vara med när mitt kusin barn Ville ska döpas! På bilden Cornelia och Olivia med lilla Lucas i mitten!
Stilig liten bus Lucas!
Så här ser äkta kärlek ut! Olivia och Cornelia älskar verkligen sina stora kusiner Julia och Isabelle! :))) Hoppas att denna vänskap varar livet ut!
Puss på Er!
Ja och här står grabbarna grym!
Jag i min nya blåa Karen Millen klänning och min kära söta syster!
Och lite myyys!
Alla väntar med spänning på att dop tåget ska träda fram!
Mina sötisar!
Hela familjen med stolte Gudfar Tim som håller i Ville!
Upplägget på festen var otroligt mysig med Sven-Erik och Bengt som spelade dragspel! Fick rigktiga rysningar när de satte fart! Tänker tillbaka på garage festerna i Färnebo där Sven-Erik spelade och vi sjöng och dansade! Så roligt att höra igen och även kul att se mina egna barn Olivia och Cornelia dansa till dragspels musiken! :) Tror nästan att det kom en liten tår i ögat! Tack Pernilla för ett otroligt fint dop med en fin fest! :)
I Fredags så matade Cornelia lilla Lucas med flaska på morgonen! Det gick så bra och han drack och var så nöjd! :)
I Lördags så hade vi födelsedags fest för Chrille och hade då gjort denna vackra skapelse! Det är frukt spett (jordgubb, vinddruva, mandarin, melon och Physalis) och spetten sitter i en honungs melon! Det blev en super favorit bland barnen! Perfekt istället för godis! :)
Här står vi och ska strax sjunga för födelsedags barnen...Chrille och min mamma då hon fyllde den 1:a juni!
Chrille trotsade regnet och grillade ändå! Tack grill mästaren!
Nu var det även dags för Olivia att få testa att mata lilla Lucas! Gick inte riktigt lika bra då Lucas skulle klämma och känna lite väl mycket på sin syster...på bilden ser ni hur Lucas pillar sina fingrar i Olivias mun...

Önskar Er en skön kväll!
J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar