onsdag 9 maj 2012

Fullt upp varje dag!

Idag har jag haft fullt upp! Tänkte att jag skulle blogga lite tidigare men först var det lite annat som behövde göras som tex gödsling av gräsmattan (perfekt eftersom det regnar), justera lite val av förskola på nätet åt Lucas, handla, tvätta (3 maskiner), ut och gå och leka med Lucas och hämta tjejerna. Efter att alla barnen blivit mätta, fått rena tänder och nattade med en sagostund så var jag i full gång igen med att tömma alla sopor och gå ned till vägen med soptunnan, plocka ur diskmaskinen, fixa lite tvätt och plocka ihop lite leksaker, diska ur välling flaskan och kolla posten! Pust ja så här är det att vara själv hemma alltid något som behöver göras och känns ibland som det ALDRIG tar slut! Det är väl konstigt man städar och gör fint när tjejerna är borta men sedan hinner de knappt komma innanför dörren så slängs det kläder överallt och prinsess klänningar ska på och så b!rjar det rivas här och där. Tjejerna är dock mycket lugnare nu när de kommer hem ifrån förskolan då de ju nu går 28 h istället för 15 h! Nu har de endast lite energi kvar när de kommer hem och för det mesta så tillbringar de tiden innan mat och läggdags med att leka med Lucas och sedan blir det ju lite TV tittande också. Lucas blir ju såååå överlycklig när tjejerna kommer hem igen och redan i bilen när vi hämtat dem från förskolan så sitter han och skrattar åt dem då de ju är så otroligt roliga! :)))) Härligt att se!

Det fungerar toppen bra med alla barnen dvs de leker så fint tillsammans och det är en fröjd för ögat! Lucas måste dock börja lära sig att man inte får dra i håret, inte bitas och rivas då han är så hård hänt den lilla starka Tarzan! :) Blommor är också en favorit och det har hänt att om han får tag i en blomma då släpper han den inte förrän han skakat av en del jord och har jord över hela sig och på golvet...han förstår inte ett Nej ännu utan tror bara att han gör bra saker...kommer just ihåg denna fas som vi gick igenom med tjejerna...kommer ihåg när vi sa ajaj till Olivia och hon bara ställde sig och log och skrattade så man smällte...

Annat som hänt i helgen eller veckan är ju att vi numera har en fin syren häck på ena sidan av vårat hus! Så glad för det. Sedan så klippte Chrille gräsmattan i helgen vilket gjorde vår baksida så otroligt vacker igen! Jag har även gödslat Tujja häcken och lagt på lite ny jord runt dem  sedan så köpte jag även lite växter på Ella Trädgård bla en röd vinbärsbuske, 2 hallon plantor, 3 st Vildvin och en massa jord och täckbark! :)

Sedan så hälsade jag och Lucas på mina kollegor igår ute i Rissne så roligt att träffa dem igen! Kände dock inte igen så många då många har slutat! Roligt ändå och så fick Lucas en present också! :) Ett presentkort på Polarn och Pyret! Jätte gulligt av dem! :)

Här kommer lite blandade bilder!

Tjejerna klara att rida vid Rönningegård!
Här kommer syren häcken på plats! Chrille grävde gropar och jag plantera!
Lucas nöjd i Mimmis knä! Här på födelsedags fest hemma hos kusin Felix!
Maj brasa firande hos grannen Nisse!
Jag med lilla Olivia framför Maj brasan!
I helgen var det även elektrisk stäming i studsmattan! :)
Här ser ni en del av mina blommor som äntligen kommit upp!
 Kram go vänner nu ska jag sätta mig och slappa lite framför TV en stund innan jag kryper ner i sängen!

 J.Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar