torsdag 17 maj 2012

Blomstrande trädgård!

Idag har det varit en kalas fin dag och här i Uthamra så fixas det med allt möjligt! Jag håller på och fixar med muren på framsidan och ska försöka få ner lite gröna växter där innan sommaren är över. Dropp slangen är också utlagd runt alla Tujorna och syrenhäcken, detta gjorde jag igår och aj vad det sved på armarna efter då Tujorna rev mig.
Rabatten börjar ta sig ordentligt!
Har gjort en riktig liten mysig hörna för barnen (och mig)! I den vänstra lådan blir det gurkor och spenat och den högra lådan oregano, ärtor, morötter och diverse andra kryddor! Längst upp på bilden har jag planterat en vinbärsbuske i mitten och solrosor längst mot Tujorna och även en massa smultron plantor! Hoppas på att få en riktigt myys ställe här!
Här har vi en blomstrande Stella körsbärs träd!
Äppelträd!
Vi tittar numera även ut på en grön gräsmatta hos grannen! Härligt nu är det verkligen ett grönt villa område! :)
Mina ra.barber har exploderat och får nog även i år rabarber så att det räcker till ett antal pajjer!
 
Imorgon bär det av upp till mor min och på Lördag blir det dop hos kära kusin barnet Ville! Ha det gott alla vänner!

Nu tittar vi på Hocky! Hejja Sverige! :)

J.Olsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar