lördag 2 oktober 2010

Vårt Hus i Uthamra!

Hej! Under rubriken Vårt Husbygge kommer jag lägga upp bilder som visar bilder på huset både ifrån utsidan och insidan! Villan som vi byggt är 218 kvm, 2 våningar med 2 st ballkonger. Husleverantören är Myresjöhus och hustyp Mästergården som efter en del omjusteringar mer ser ut som deras hustyp Huvudskär! Huset målades för några veckor sedan nu och redan som liten drömde jag om att jag någongång kanske skulle få bo i ett hus som var gult och nu så gör jag det och jag älskar det! Välkomna in för en titt hos mig och min familj!

Nedan kommer lite bilder ifrån de senaste veckorna!
Våra grannar ovanför oss jobbar en hel del sin tomt just nu och så här såg det ut för någon vecka sedan. Hemma och vabbade och innan det var dags för tjejerna att gå och lägga sig för att vila lunch så tittade vi på när de sprängde utanför. Spännande även för mamma att se hur en sprängning går till! Tack vare grannens sprängning så har vi fått sten till en stenmur som ska fungera som en stödmur mellan våra tomter! (Bilder kommer senare på muren!)

Alla står förväntans fulla och inväntar det tjutande pipet! Pip, piiiip, piiiiiiiiiip...och sedan kommer dundret och vi håller spännt varandra i händerna och hoppar till när hela huset skakar...

Cornelia inväntar dundret....

Nej....nu är det inte roligt längre och dags för vila istället...

Där mattorna ligger kommer deras garage att stå!
Vårt bibliotek som inte är helt iordning gjort ännu, men man försöker att mysa till det så mycket man kan med de få möbler man har!!! Här har jag gjort oss en liten soffa med hjälp av

Har äntligen fått upp gardiner i biblioteket! Har lagt ner det där med panel gardiner då det känns som det är det enda som jag haft i mina tidigare boenden och är helt enkelt bara så trött på panel och kommer INTE sättas upp i detta hem så länge som jag får bestämma. Nej, nu har jag grävt fram mina egen sydda vita gardiner och tycker att de gjorde sig mycket bra i rummet!

Vår öppna spis eldar vi i så fort helgen kommer. En mycket väl investerad och JAAAAA, det är den och vårt bubbelbad som jag njuter mest av allt av i vår villa här i Uthamra!

...och från sidan!!!
Fler bilder kommer strax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar