måndag 30 mars 2015

En olycka kommer sällan ensam...

Lite summering av de sista veckorna...

Cornelia ramlade nerför en klätterställning och bröt överarmen. Blev ett besök på akuten och fick en Mitella. Hon har fortfarande ont men klarar sig bra på förskolan. Mormor var hemma med henne hela veckan.

Nästan på pricken en vecka senare så ramlar Lucas i buskarna på förskolan på något vasst (glas/kvist) och skar upp hakan/läppen. Ytteligare besök på akuten och denna gång blev den en väntan med 7 h innan vi fick åka hem och sussan lull! Han sydde även utan bedövning lilla skrutten. Så duktig.

Min mor har ställt upp väldigt mycket med både återbesök på akuten med Cornelia och plockning av stygn på Lucas. Tusen tack kära mor! :) Roligt var det ialla fall att få besök av mamma och Cornelia på jobbet. Hoppas att få visa Olivia och Lucas mitt jobb också men det får bli någon annan dag.

Sedan mitt upp i allt detta så somnade även min lilla mormor in! I fredags var vi på begravning. Jobbigt med begravningar och min kära mormor har alltid stått mig närma. Jag var väldigt mycket med min mormor när jag var liten och hon lärde mig mycket som tex att virka vilket jag är otroligt glad för. Tillbringade även mycket tid vid mormor och morfars sommarstuga där man ofta blev bjuden på vofflor och plockade blåbär i skogen. Ett annat fint minne är när vi rodde ut med båten och fiskade gädda! Vår London resa tillsammans var också en underbart rolig tripp! Härliga minnen och saknad är du! Sov gott nu lilla mormor och vila i frid! Kommer aldrig att glömma dig!


 
Allt för denna gång.
 
J.Olsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar