torsdag 19 november 2009

Två sjuklingar hemma!

Natten var ok, var dock upp runt 5 snåret och gav en alvis till lilla Cornelia som gnällde och kändes väldigt varm. Olivia vaknade med ett glatt humör och Cornelia vaknade med lite tröttare stämma...bar in båda tjejerna till min säng där de fick ligga och rulla ett tag. Olivisen ville ner efter ett tag men Cornelia lade sig ner på hennes kudde och somnade om. Olivia och jag åt därefter frukost själva...känns lite konstigt men också så skönt att bara behöva hålla reda på ett barn. Då jag har tjejerna hela tiden i fas så umgås jag ju all vakentid med båda tjejerna, blir inte så mycket enskild tid med någon av dem. Vi har sagt att vi ska försöka att göra lite saker med var och en av dem nu tex Chrille går upp till sin mamma och pappa med Olivisen och jag gör något skoj med Cornelia. Får se när vi kan köra igång med det...

Olivia brer sin smörgås...


Cornelia sover i mammas och pappas säng medans jag och Olivia äter frukost. Min lilla älskling vaknar sedan till och är också hungrig och får då lite välling.


Efter de vaknat från deras lunchpass så var de lite gnälliga, båda hade nu feber. Olivia försöker att ta tempen på sig själv och Cornelia försöker att ringa mormor...kanske för att få lite tips om olika huskurer för nöff nöff sprutan..ha ha!


Två sjuklingar i soffan (tv) Då det var Torsdag så gjorde vi ordning lite nyttiga pannkakor med riven potatis och morötter, mums vad vi åt allesammans!


Längtar redan till nästa Torsdag då min mor kommer hit på besök och stannar även tills på Fredag. Min kära man ska ju ut på resande fot igen...till Madrid på kurs!!! Snälla ta det försiktigt, blir så orolig när du ska ut och åka igen. Han blir borta Tisdag - Fredag...hur ska det gå, verkligen tur att min mor kommer och tar hand om oss. Kram till dig mamma, du är världens bästa mamma! :-)

Tjejerna somnade lite senare idag, satt och tittade lite på ett musikprogram som de så glatt klappade händerna till och blev lite uppspelta. De älskar ju verkligen musik och börjar att vicka på rumpan så fort de hör lite musik rytm, så härligt att se. De somnade ialla fall runt 20:30.

Nu ska jag snart lägga mig och kika lite på TV sedan så har jag ju min bok som ligger och väntar på mig...snart läst ut den. Är sååååå braaaa! Tack syrran för bok lånet, kommer snart och lånar flera!

Kram mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar